علیرضا رشیدیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هماهنگی بسیار خوبی بین بخش های اجرایی ، نظارت ، بازرسی و امنیتی و انتظامی برای برگزاری سالم ، امن و توام با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وجود دارد.
وی اظهار کرد : این همراهی و همدلی در راستای ایجاد اطمینان به مردم است که از آرای آنان به عنوان حق الناس صیانت می شود.
وی با بیان اینکه در این فرآیند بیشترین بدنه هیات های اجرایی و نظارتی استان را معلمان تشکیل می دهند، گفت: این قشر بر اساس نظرسنجی ها از دهه های گذشته تا به امروز از جمله اقشار مرجع و مورد اعتماد مردم هستند و در این حوزه سهم به سزایی دارند.
وی تعداد واجدان شرایط استان را چهار میلیون و 314 هزار نفر اعلام کرد و افزود : این رقم نشان دهنده جمعیت بالای رای دهنده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست .
وی افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به تلاش های همه جانبه فعالان و گروه های سیاسی و خود نامزدها و ستادهای آنان در ایجاد شور و شوق انتخاباتی ، مردم برگ زرین دیگری از مشارکت در استان و کشور را رقم می زنند.
استاندار گفت : به دلیل آنکه بیش از 50 درصد جمعیت واجد شرایط اخذ رای استان در مشهد ساکن هستند؛ شمارش، وارد کردن اطلاعات به سامانه و تایید آن ها زمان بر است.
رشیدیان با بیان اینکه رای گیری از ساعت هشت صبح هم زمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است ، گفت : برای رای دادن همراه داشتن شناسنامه الزامی است ،‌ اما همراه داشتن کارت ملی ضروری نیست و فقط ارائه شماره کد ملی کفایت می کند.
وی با بیان اینکه تمام مراحل انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار می شود،‌ تاکید کرد : اطلاعیه های وزارت کشور از طریق صدا و سیما منتشر می شود که به مثابه دستور کتبی است و همه باید به آن توجه کنند و مردم فقط به این اطلاعیه ها توجه کرده و از توجه و پرداختن به شایعات در فضای مجازی پرهیز نمایند.
وی با تاکید بر اینکه مردم آراء خود را در ساعات نخستین به صندوق بریزند و به ساعات پایانی واگذار نکنند، تصریح کرد : شعب اخذ رای تا آخرین لحظه قانونی باید فعال باشند و با پایان یافتن وقت قانونی باید از تمام افرادی که در شعب حضور دارند،‌ رای گیری کنند.
استاندار تاکید کرد : در هر شعبه هفت گروه از نماینده فرماندار، ناظران، بازرسان ، نیروهای انتظامی و نمایندگان نامزدها حضور دارند و باید همه آنها کارت شناسایی داشته باشند تا از ورود و مداخله افراد غیر مسئول جلوگیری شود.
وی از افراد کم سواد خواست با یکی از اعضای خانواده و یا شخص معتمد خود برای دادنرای به شعب مراجعه کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 573 شعبه اخذ رای در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی نیز جریان دارد
1906/6012 خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.