مسعود شکوهی روز شنبه در نشست مجریان طرح هدایت تحصیلی خراسان رضوی در مشهد گفت: طرح هدایت تحصیلی می تواند مسیر زندگی دانش آموزان را در آینده ترسیم کند.
وی با بیان اینکه باید برای رسیدن به اهداف طرح هدایت تحصیلی مسیر صحیح زندگی برای دانش آموزان ترسیم شود،‌ اظهار کرد:تبیین این مسیر نیازمند خود شناسی و محیط شناسی دانش آموزان است.
وی افزود:در این رابطه دانش آموز باید توانایی ،استعداد و ظرفیت های خود و محیط را بشناسد و در این راستا باید از همه ظرفیت های درون و برون آموزش و پرورش کمک گفت.
این مقام مسئول اظهار کرد: سال آینده برای همه دانش آموزان متوسطه اول پرونده تشکیل داده و سپس برای دانش آموزان در پایه هفتم و هشتم برنامه ریزی شود به این ترتیب در پایه نهم مشکلی نخواهیم داشت.
وی افزود: نیاز به همدلی و همراهی جدی در این زمینه وجود دارد و با تمام مشکلات و کمبود امکانات باید طرح هدایت تحصیلی پیشرفت و اجرای مناسبی داشته باشد.
شکوهی گفت: باید دانش آموزانی تربیت شوند که از خود کارآمدی بالایی نشان دهند و امید می رود سال های آتی به جایگاه ویژه هدایت تحصیلی در نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش توجه شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز گفت: در شیوه نامه هدایت تحصیلی دبیری، هدایت تحصیلی بر عهده معاونت متوسطه گذاشته شده است.
رضا صابری با بیان اینکه خراسان رضوی نزدیک به یک دهم دانش آموزان کشور را دارد گفت: با هماهنگی بین معاونت متوسطه و پرورشی و فر هنگی، اطلاع رسانیی مناسبی در خصوص هدایت تحصیلی شده است.
صابری گفت: توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف در بحث هدایت تحصیلی اهمیت فراوانی دارند و دانش آموزان متوسطه نهم متناسب با شرایطی که دارند انتخاب رشته کنند نه بر اساس فضای روانی موجود که مجبور نشوند از نیمه راه برگرند.
وی با اشاره به عدم توزیع متوازن دانش آموزان در بین رشته ها ، اظهار کرد:سال گذشته در کنکور رشته تجربی 550 هزار نفر شرکت کننده در استان داشته ایم که بیش از 80 درصد آنها برای دستیابی برای رشته های پزشکی، دندان پزشکی و دارو سازی تلاش داشته اند که تنها یک درصد در این رشته ها قبول می شوند .
6012/7496 خبرنگار: آرزو جاودانی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.