آیت الله سید احمد حسینی خراسانی روز پنجشنبه در 'همایش پیوند مهدویت با اخلاق و تهذیب' در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: در کنار همه علومی که در حوزه های علمیه تدریس می شود اخلاق جایگاه ویژه ای دارد که از قدیم مورد توجه نظام تربیتی حوزه بوده است.
وی ادامه داد: در کتابهای مختلف حوزه علمیه از علمای قدیم تا متاخرین بر این اصل مهم و پرورش بعد روحانی و تقویت جنبه های نیکوی اخلاقی تاکید شده زیرا علوم بدون اخلاق هیچ خاصیتی ندارند.
عضو مجلس خبرگان گفت: اهمیت اخلاق در این است که یک حوزه علمیه اخلاقی با تمام توان و تا پای شهادت از ارزشها دفاع می کند. طبق وعده تخلف ناپذیر الهی در زمان ظهور امام عصر(عج) ادب، فرهنگ و اخلاق اسلامی و قرآنی حضرت محمد(ص) و آل محمد در همه جهان حاکم می شود.
همچنین در همایش پیوند مهدویت با تهذیب و اخلاق که با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و جمعی دیگر از علمای مشهد در مدرسه علمیه نواب برگزار شد 50 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان عمامه گذاری کردند.
حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.
خبرنگار: مصطفی نخعی *-*انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.