علیرضا کاظمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی ها یکی از این برنامه هاست که به صورت تمرینی و نمادین برای مشارکت در انتخابات انجام شده است.
وی اظهار کرد: رای اولی ها می توانند با حضور حداکثری در انتخابات نقش مهم در آینده کشور و توسعه آن داشته باشند.
وی گفت: آموزش و پرورش تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را برای انتخابات بسیج کرده و بیش از 67 درصد عوامل اجرایی و نظارت انتخابات را قشر فرهنگی تشکیل می دهند.
کاظمی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نیز افزود: 600 هزار پیک نوروزی با محوریت اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اسلامی و سیره رضوی در سالجاری بین دانش آموزان توزیع شد و رویکرد آموزش و پرورش نیز بر این است که دانش آموزان را به استفاده از کالای ایرانی تشویق کند.
وی عدم توجه به سبک زندگی و الگوی مصرف اسلامی را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و اظهار کرد: هم اکنون ایران رتبه سوم مصرف گاز در جهان را دارد و از نظر مصرف انرژی نیز 17 برابر کشور ژاپن مصرف می کنیم.
وی گفت: مصرف انرژی در ایران 10برابر اتحادیه اروپاست و در مصرف نان، نوشابه و آب نیز جزو کشورهای پر مصرف محسوب می شویم که با روشهای مختلف آموزشی سعی می شود سبک زندگی اسلامی و الگوی صحیح مصرف آموزش داده شود.
کاظمی با اشاره به صرفه جویی های انجام شده در آموزش و پرورش افزود: با مدیریت در هزینه ها هزار میلیارد ریال در بخشهای مختلف این اداره کل صرفه جویی شده و با استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی علاوه بر افزایش بهره وری درآمدها نیز به میزان سه برابر افزایش یافته است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.