به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز شوراها در سبزوار افزود: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که دشمن سعی داشت با تحمیل تحریم ها مردم را نسبت به نظام دلسرد کند.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم به پشتوانه مردم توانست در موضوع برجام به پیروزی برسد، اظهار کرد: این دولت در دورانی آغاز به کار کرد که به دلیل بی ثباتی بازار و نبود پیش بینی مناسب، امکان سرمایه گذاری در کشور توسط سرمایه گذاران وجود نداشت.
وی گفت: منتقدانی که امروز خدمات دولت را نقد می کنند، فراموش کرده اند روزی مردم برای خرید سکه و طلا پشت در بانک ها صف می بستند.
سبحانی فر با بیان اینکه با تلاش دولت، تولید فولاد کشور به بیش از 18 میلیون تن رسید، افزود: دولت یازدهم هشت طرح فولادی کشور را با پیشرفت فیزیکی پنج تا 20 درصد تحویل گرفت، درحالی که امروز این طرح ها در آستانه بهره برداری است.
وی یادآور شد: امروز تولید کارخانه های پتروشیمی در کشور نیز بیش از 25 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: با امنیتی کردن فضای کشور نمی توان اقتصاد پویا داشت و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری به کشور دعوت کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: پراخت یارانه بیشتر به مردم به معنای توزیع فقر در جامعه است لذا نباید با وعده و وعید ها زمینه برای توزیع فقر در جامعه را مهیا کرد.
وی اظهار کرد: ظرفیت های اقتصادی کشور مشخص است و مدعیان پرداخت یارانه 2 میلیون و 500 هزار ریالی باید منبع تامین این مقدار یارانه را مشخص کنند.
وی گفت: نظر دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی بر این است که یارانه باید در اشتغال صرف شود تا زمینه برای رونق تولید و اشتغال فراهم گردد.
سبحانی فر با تاکید بر اینکه دولت یازدهم گام های مهمی در حوزه توسعه میادین نفتی پارس جنوبی برداشت افزود: در گذشته عربستان سعودی و قطر از میادین نفتی و گازی مشترک با ایران میلیاردها دلار سود بردند ولی امروز در این دولت میزان برداشت های ایران از میادین مشترک افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش سه برابری سرمایه گذاری در کشور اظهار کرد: با تلاش های دولت سالانه بیش از هزار پرواز از آسمان ایران انجام می شود و هر سال 10 هزار میلیارد ریال عوارض ترانزیت هوایی به کشور پرداخت می گردد.
وی در مراسمی به همین مناسبت در خوشاب نیز گفت: در مدت فعالیت دولت یازدهم گاز رسانی به روستاها به بیش از 2 برابر افزایش یافت.
سبحانی فر افزود: از آغاز کار دولت یازدهم 24 هزار روستا گازرسانی شد و این در حالی است که از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1392 حدود 14 هزار روستا گازرسانی شده بود.
وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت یازدهم سبب شد وضعیت ایران در بین سایر کشور ها مطلوب شود، اظهار کرد: امروز بدون نظر و اجازه جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره ای در باره سوریه یا عراق انجام نمی شود که این موضوع نشان دهنده دیپلماسی قوی وزارت امورخارجه ایران در چند سال اخیر است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست خارجی دولت یازدهم سبب شد دیوار تحریم شکسته شود و امروز دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی تحریم های آمریکا در قبال ایران را نمی پذیرند.
وی گفت: در سایه تلاش های دولت امروز سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه اکتشافات نفتی و گازی حضور می یایند و قراردادهای مهم در این حوزه بسته می شود.

* اختصاص هشت درصد از اعتبارات شهرداری های کلان شهرها به شهرهای بیش از 50 هزار نفر
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی هشت درصد از اعتبارات شهرداری های کلان شهرها به شهرهای دارای بیش از 50 هزار نفر جمعیت کشور اختصاص یافت.
حسین مقصودی افزود: با اختصاص این مبلغ زمینه برای توسعه و عمران این شهرها فراهم می شود.
وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از فساد مالی، اداری در کشور تلاش شد اقداماتی از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شود که استیضاح تعدادی از وزیران یکی از این اقدامات بود.
وی با بیان اینکه همه دولت ها خدمات ارزنده ای را به مردم ارایه کرده اند، گفت: با این وجود ضعف هایی در ارایه خدمات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: تعطیلی برخی کارخانه ها و کارگاه های صنعتی ثمره بی مدیریتی و سیاست های غلط گذشته است.
وی با اشاره به نقش مردم در حل مشکلات کشور اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات سبب می شود نظام از گزند توطئه های دشمن در امان بماند.
وی ادامه داد: به نامزدهای شوراهای اسلامی شهر روستا و ریاست جمهوری توصیه می شود بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب خدمت به محرومان را مورد توجه قرار دهند.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شوراهای اسلامی روستا باید تلاش کنند زمینه حضور مردم در انتخابات به نحو مطلوب فراهم شود تا انتخابات پر شور برگزار گردد.
علیرضا قربانی افزود: مهمترین تاکید دولت و نظام اسلامی حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخابات پرشور در کشور است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: برخی جریان های فکری که برای رای مردم احترام قائل نیستند باید بدانند که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تزیینی نیست.
احمد برادران با بیان اینکه 9 اصل قانون اساسی به نقش مردم در حوزه شوراها اشاره دارد، افزود: حضور مردم در انتخابات دشمن را مأیوس و سبب ایجاد دلگرمی مسئولان نظام می شود.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری انتخابات شوراها واگذاری امور به مردم است که این امر اقدامی موثر در راستای تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات به مردم محسوب می شود.
وی گفت: مردم نقش موثری در حوزه توانمندی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
برادران افزود: باید با تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور زمینه شرکت جمعیت غایب در انتخابات فراهم شود.
وی اظهار کرد: نباید به بهانه برگزاری انتخابات، دروغ پراکنی، سیاه نمایی، بی انصافی و بد اخلاقی در جامعه رواج یابد و نباید وعده هایی داد که نمی توان به آن عمل کرد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
7500/8144 / 6053
خبرنگاران: حسین آزادمنجیری، جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.