علیرضا محولاتی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: برخی اشخاص با انتشار مطالب غیر واقعی در فضای مجازی علت برگزار نشدن کنسرت فریدون آسرایی در چهارم اردیبهشت ماه را مخالفت دادستان گناباد عنوان کرده بودند.
وی گفت: هیچ یک از مسئولان انتظامی و قضایی گناباد مخالف برگزاری جشن و آیین شاد مطابق با عرف و قوانین برای مردم نیستند ولی با هر گونه اقدامات غیر قانونی مخالفند.
وی اظهار کرد: با وجود آگاهی مجریان این کنسرت نسبت به لزوم اخذ مجوزهای ترافیکی و انتظامی، ولی اقدامات قانونی در این زمینه به طور کامل انجام نشده است که این کوتاهی مهمترین علت لغو کنسرت در موعد مقرر بود.
محولاتی گفت: سرپرست اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تاریخ 26 فروردین ماه به استناد ماده 20 آئین نامه اجرایی نظارت بر اماکن عمومی خواستار اخذ تاییدیه انتظامی و ترافیکی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجریان برگزاری کنسرت آسرایی در گناباد و اعلام آن به این اداره کل شده بود.
وی گفت: با این وجود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد تاکنون هیچ مکاتبه ای برای اخذ این تأییدیه ها از فرماندهی انتظامی گناباد نداشته است و به صورت عمدی و یا سهوی به جای اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح، با فرمانداری این شهرستان مکاتبه کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب گناباد گفت: مسئولان برگزاری کنسرت از نوزدهم فروردین ماه امسال برای برگزاری آن با مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه داشتند این در حالی است، که مطالب تبلیغی این برنامه از شش ماه گذشته در فضای مجازی منعکس شده بود.
وی افزود: افرادی که در مورد برگزاری کنسرت موسیقی آسرایی در گناباد کوتاهی کردند، حاضر به پذیرش مسئولیت و قصورشان نشده و مسئولیت را به گردن مقامات قضایی و انتظامی انداخته اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد نیز گفت: کلیه مراحل اخذ مجوزهای برگزاری کنسرت فریدون آسرایی از سوی مسئولان ذیربط توسط این اداره و دیگر مجریان برگزاری آن انجام شده ولی این برنامه که قرار بود چهارم اردیبهشت ماه برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.
حمیدرضا مهدوی مقدم روز افزود: به دلیل انتشار برخی شایعات در فضای مجازی و پیگیری خبرنگاران شهرستان گناباد در باب لغو کنسرت فریدون آسرایی در تاریخ مذکور، بنا به تشخیص اداره اماکن فرماندهی انتظامی ، اجرای این کنسرت به زمان دیگری موکول گردید.
فرماندار گناباد نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: برگزاری کنسرت فریدون آسرایی در این شهر که قرار بود در چهارم اردیبهشت ماه جاری برگزار شود، لغو نشده بلکه تا اخذ کامل مجوزهای قانونی به تعویق افتاد.
محمد علی نبی پور افزود: مجوز برگزاری کنسرت مذکور از طریق اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری گناباد صادر شده ولی چون مجوز برگزاری آن در مدت زمان تعیین شده از اداره اماکن فرماندهی انتظامی این شهرستان اخذ نشده بود، بنابر تاکید دادستان عمومی و انقلاب تا زمان تکمیل فرآیند این اقدام به تعویق افتاد.
وی با اشاره به برخی اظهارات در کانال های تلگرامی در فضای مجازی که کنسرت یاد شده به دلیل فشارهایی از سطوح ملی، استانی و محلی لغو شده است و این افراد مراجع قانونی را برای ممانعت از این اقدام تحت فشار قرار می دهند، گفت: هیچ ممانعتی در بین مسئولان و دست اندرکاران ذیربط گناباد برای برگزاری کنسرت وجود ندارد و بعد از اخذ کامل این مجوزها کنسرت در آینده برگزار می شود.
سرهنگ رضا گیوزاد جانشین فرماندهی انتظامی گناباد هم گفت: برگزاری کنسرت موسیقی فریدون آسرایی به دلیل نگرفتن مجوزهای قانونی از اماکن نیروی انتظامی در چهارم اردیبهشت ماه جاری لغو شد.
کنسرت موسیقی فریدون آسرایی پیش از این قرار بود در آستانه عید سعید مبعت در سالن ورزشی کارگران گناباد برگزار شود.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
2095/6012 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.