احمد برادران روز دوشنبه در 'همایش رای اولیها' در محل اداره آموزش و پرورش سبزوار افزود: نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور و حضور آنان در انتخابات تزئینی نیست. به همین دلیل در قانون اساسی و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری انتخابات تاکید شده است.
وی ادامه داد: همه ارکان کشور وظیفه ایجاد شرایط برای حضور مردم را در انتخابات دارند. حضور مردم در انتخابات دشمن را مایوس و نقشه ها و توطئه های آنان را در عرصه سیاست خارجی و داخلی خنثی می کند.
فرماندار سبزوار انتخابات را فرصتی برای معرفی سلائق و جریانهای سیاسی توصیف و بیان کرد: در موضوع برگزاری انتخابات نامزدها بر اساس قانون احراز صلاحیت می شوند و کسی حق ندارد افراد را به دلیل وابستگی به جریان سیاسی رد صلاحیت کند.
وی گفت: بر اساس آمارها حدود 36 درصد جمعیت کشور در انتخابات شرکت نمی کنند که باید تلاش کرد شرایط برای حضور این جمعیت نیز فراهم شود.
برادران افزود: امروز عده ای با سیاهنمایی سعی می کنند خدمات دولت را زیر سئوال ببرند که این موضوع سبب دلزدگی افراد برای حضور در انتخابات می شود.
وی ادامه داد: مردم حق دارند واقعیتها را بدانند و از خدمات دولتها که در حقیقت خدمات نظام اسلامی محسوب می شود مطلع باشند.
فرماندار سبزوار بر نقش رای اولیها در تعیین سرنوشت کشور تاکید و بیان کرد: ترغیب افراد برای برگزاری انتخاباتی پرشور یک وظیفه عمومی و تکلیف شرعی است.
وی گفت: بیش از هفت هزار و 500 رای اولی در شهرستان سبزوار شناسایی شده اند که امسال در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند.
250 شعبه ثابت و 30 شعبه سیار در شهرستان سبزوار برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. 2 هزار و 600 نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در این شهرستان همکاری دارند.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.