به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری همدان علی تعالی در نشست توجیهی کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهرهای همدان، جورقان، مریانج و قهاوند افزود: داوطلبان با رعایت شئونات دینی و اخلاقی برای خدمت به مردم احساس وظیفه کرده و در انتخابات شرکت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه حضور و رقابت سالم داوطلبان انتخاباتی باشکوه خواهد بود افزود: در فرآیند انتخاباتی سه مرحله مهم را کاندیداها باید مدنظر داشته باشند که مرحله نخست مربوط به قبل از انتخابات، تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی است.
وی اضافه کرد: اگر در دوره تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی انصاف را رعایت کرده و از تخریب‌های غیرمنصفانه پرهیز کنیم، این رویکرد در دوره خدمت به مردم در قالب شورا نیز وجود خواهد داشت.
تعالی بر رعایت و التزام داوطلبان به قانون و اخلاق تاکید کرد و افزود: داوطلبان در مرحله تبلیغات کاندیداها باید حقوق دیگران را رعایت کرده و در صحنه رقابت به هر وسیله‌ای رقیب را از صحنه خارج نکنند بلکه به معرفی برنامه‌های خود پرداخته و رقیب خود را تخریب نکنند.
وی افزود: با توجه به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص التزام به قانون در انتخابات باید کاندیداها وعده‌هایی را برای جذب آرا دهند که منافاتی با قانون نداشته باشد.
فرماندار همدان با بیان اینکه داوطلبان باید با مردم صادقانه گفت و گو کنند و هزینه روی دوش دولت نگذارند، افزود: کاندیداها باید سعی کنند که در حد مقدورات خود تبلیغ کنند تا در مقام عمل بتوانند به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.
تعالی تخریب رقیب انتخاباتی را یک رفتار غیراخلاقی دانست و افزود: رفتار تخریبی رقیب آن هم از سوی یک فرد مسلمان پسندیده نیست و داوطلبان باید در مرحله تبلیغات انتخابات تنها به معرفی و ارائه برنامه‌های خود بپردازند زیرا برخی تبلیغات‌های پرحجم نتیجه معکوس می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه حدود 323 داوطلب در عرصه انتخابات شورای شهر و روستا در همدان به رقابت می‌پردازند بیان کرد: اگر هر یک از شرکت کنندگان رفتار غیراخلاقی داشته باشند، قابل کنترل نخواهد بود و بر این اساس در صحنه رقابت‌های انتخاباتی باید به موانع قانونی دقت کافی داشته باشند.
تعالی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید ضمن التزام به قانون، عوامل خود را نیز توجیه کنند که دست به کارهای نامرتبط و ناهنجار نزنند زیرا هر کاری که عوامل ستادهای انتخاباتی انجام دهند، منتسب به داوطلب است.
وی با اشاره به اینکه کاندیداها پس از پایان مهلت تبلیغات باید به قانون تمکین کنند افزود: نجابت و تمیکن به آرا مرحله بعد از رای‌گیری است و افرادی که به هر دلیلی از ورود به شورا باز می‌مانند باید نجابت و قانون‌‌مداری را پیشه کنند.
تعالی به شرایط حضور نمایندگان داوطلبان در شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: نمایندگان کاندیداها هیچ دخل و تصرفی در فرایند اجرای انتخابات نخواهند داشت و تنها می‌توانند گزارش های مراحل اخذ رأی را به نامزدها ارائه کنند.
وی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی باید شرایط و امکانات حضور نمایندگان خود در شعب اخذ رای را فراهم کنند و در صورت وجود شکایت و اعتراض‌، باید گزارش آن را به نامزد خود ارائه کرده و با مهر و امضای خود نامزد به هیات نظارت ارجاع شود.
تعالی با بیان اینکه مدت فعالیت تبلیغاتی نامزدها 8 روز قبل از اخذ رای خواهد بود گفت: در فعالیت تبلیغاتی داوطلبان ممنوعیت‌هایی وجود دارد که اگر رعایت نشود، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
وی دیوارنویسی، استفاده از رنگ‌های سیال و خارج از عرف، استفاده از میز خطابه نماز جمعه، صدا و سیما و هرگونه ابزار دولتی را برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع دانست و افزود: فعالیت‌های انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری، فعالیت تبلیغاتی مجریان انتخابات، الصاق عکس بر روی تابلوی بیمارستان، مدارس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، معابر دولتی وابسته به دولت و تاسیسات دولتی ممنوع است که در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
2087/6993
تنظیم کننده: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.