به گزارش روز شنبه ایرنا، ' احمد خسروی وفا ' در همایش هیأت های نظارت شهرستانها و بخش های استان اصفهان افزود: عملکرد صحیح هیات های نظارت بر انتخابات همچنین یکی از مهمترین دلایل حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی به شمار می رود.
وی همچنین حضور گسترده مردم در تمامی عرصه ها به خصوص انتخابات را نشان از وفاداری آنها به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: نقش آفرینی تمامی پایه های نظام در سطوح مختلف نیز نشان از اهمیت بالای انتخابات است.
وی خاطرنشان کرد: توصیه ها و منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات به عنوان اولین و عالی ترین سطح همواره نقشه راه بوده و دستگاههای قانونگذاری، ‌اجرایی، نظارتی و قضایی در سطوح بعدی در این میدان حضور جدی و تأثیرگذار دارند.
خسروی وفا در ادامه با اشاره به اهمیت امر نظارت گفت: اصل بر صحت و سلامت عملکرد مجریان انتخاباتی است اما به لحاظ عقلی لازم است ناظران امینی در کنار ایشان بر صحت و سلامت برگزاری و اجرای انتخابات نظارت عالی داشته باشند.
وی یادآور شد: اینکه افکار عمومی بدانند افرادی امین و باتقوا عهده دار صیانت از آراء و برگزاری انتخاباتی منصفانه منطبق با قانون و به دور از حضور هرگونه جریان خاص هستند، در درجه اول اهمیت قرار دارد.
رییس کل دادگستری استان برخی مواد قانون انتخابات را یادآور شد و افزود: اجرای عدالت در تمامی بخش های زندگی انسان ها باید ساری و جاری باشد که یکی از این بخش ها حق انتخاب و برگزاری انتخاباتی عادلانه و به دور از هر گونه آسیب و تخلف است.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان اصفهان با جدیت با هر گونه تخلف و اقدام مغایر با قانون برخورد می کند.
وی، ایجاد فضای تفرقه انگیز، احساسی و متشنج در انتخابات را از خواسته های دشمنان نظام دانست و تأکید کرد: بحمدالله مردم و مسئولان با هوشیاری تمام بخوبی اثبات کردند که دشمنان داخل و خارج و اهداف و اقدامات آنها ذره ای در اراده آنها در وفاداری به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای امام راحل(ره) و انقلاب تاثیر نداشته و نخواهد داشت.
رییس دستگاه قضایی استان در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی مردم و مسؤولان انتخابات پیش رو به بهترین شکل و با حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی همانند دوره های قبلی برگزار شود.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
د/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.