علیرضا قربانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون 40 درصد از بافت فرسوده آبکوه تملک شده و تا پایان نیمه نخست سال جاری میزان تملک به 50 درصد می رسد.
قربانیان با بیان اینکه هفته گذشته عملیات اجرایی احداث اولین مجتمع مسکونی در بافت فرسوده آبکوه آغاز شد ، بیان کرد : این پروژه در مساحت 250 متر و در چهار طبقه توسط ساکنان بافت ساخته می شود .
مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه افزود : همچنین 19 قطعه با مساحت بین 200 تا 400 متر برای احداث پروژه مسکونی دراین بافت آزادسازی شده و به زودی برای ساخت به مزایده گذاشته می شود.
قربانیان ادامه داد : قرارداد ساخت 2 پروژه مسکونی یکهزار مترمربعی نیز به زودی با سرمایه گذار نهایی می شود.
وی خاطرنشان کرد : برای سهولت و کوتاه شدن فرایند اداری درخواستها و صدور پروانه ، دفتر تسهیل گری در نیمه دوم فروردین ماه در این بافت راه اندازی شده است.
بافت آبکوه با مساحت حدود 30 هکتار در مجاورت پهنه های برخوردار و توسعه یافته کلانشهر مشهد(منطقه یک شهرداری )‌قرار گرفته که بدلیل فرسودگی کالبدی در بافت، کمبود خدمات رفاهی-اجتماعی نفوذ ناپذیری کالبدی و ویژگی های بصری به عنوان پهنه ای آسیب یافته از نظر کیفیت زندگی شهری در روند توسعه شهر و تعارض با حوزه های همجوار نمود یافته است.
طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه دی ماه 1389 از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به پیمانکار ابلاغ و عملیات اجرایی آن از سال 1391 آغاز شد و در مجموع هزار و 871 قطعه ملک موجود در بافت فرسوده آبکوه باید تملک شود
25 درصد از مساحت 560 کیلومترمربعی کلانشهر مشهد را بافت فرسوده تشکیل می دهد.
6012/7505خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.