به گزارش ایرنا، پیش از این طی یک ماه اخیر زمزمه هایی از فعالیت سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در ستاد انتخاباتی رئیسی به گوش می رسید اما همزمان با اعلام نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان این موضوع به صورت رسمی مطرح و شهردار مشهد به عنوان 'مسئول استانهای ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی' معرفی شد.
همزمان با این اعلام رسمی موضوع مطرح شدن الزام استعفای شهردار در بین گروههای مختلف شهری و دانشگاهی پررنگتر از فعالیت سیاسی شهردار در ستاد انتخاباتی است.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص به رسانه ها گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری ورود شهرداریها و شوراهای شهر به مناقشات سیاسی یک سم مهلک برای شهر است.
سید جلال فیاضی جلال فیاضی افزود: اگر شهردار قرار است فعالیت سیاسی و انتخاباتی داشته باشد باید از شهرداری استعفا دهد و تا با فراغ بال فعالیت انتخاباتی کند.
محمد سهیلی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: جایگزینی مدیریت شهری برای چند ماه امکانپذیر نیست لذا مرتضوی شهردار مشهد باید از فعالیت سیاسی و تبلیغاتی استعفا دهد.
حجت الاسلام علی اصغر لطفی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز معتقد است: انجام کار انتخاباتی در کنار مدیریت شهری خلاف قانون است.
علی اصغر نخعی راد دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز گفت: در صورت تایید خبر فعالیت سیاسی شهردار در ستاد انتخاباتی بطور یقین با این اقدام مخالفم.
غلامرضا بصیری پور عضو شورای عالی استانها نیز گفته است: از روز نخست مخالف حضور مرتضوی به عنوان شهردار مشهد بودم و در صورت فعالیت انتخاباتی باید استعفا دهد.
این در حالی است که محمدکمال سرویها رئیس شورای شهر مشهد که وی نیز در ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی فعالیت می کند در واکنش به این اظهارات گفت: فعالیت انتخاباتی شهردار در ساعات غیراداری بلامانع است و در صورت فعالیت شبانه روزی، شهردار باید مرخصی بگیرد.
شهردار مشهد نیز چندی پیش در خصوص فعالیت تبلیغاتی خود در جمع خبرنگاران گفت: هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده ام که لازم باشد استعفا دهم. به عنوان یک شخص حق دارم از شخصیت مورد تایید خود حمایت کنم.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.