به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در همایش نظام سلامت در اسلام اظهار داشت: طب سنتی همواره جایگاه بارزی در حل معضلات سلامت داشته است و در دوره خود نیز خدمات بسیاری را به علم پزشکی ارائه کرده است.

وی بیان کرد: امروزه طب سنتی در میان تمام مردم دنیا جایگاه خاص خود را باز کرده است و یکی از دلایل این مهم این است که طب سنتی با فطرت و مزاج افراد سازگاری بیشتری دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جای طب سنتی در طب جدید خالی است و این خلاء محسوس است در حالی که طب سنتی می‌تواند بسیاری از مشکلات درمانی را برطرف کند.

ولایتی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز طب سنتی این است که مبنای عمل خود را مزاج افراد قرار می‌دهد؛ احیای طب اسلامی از این منظر می‌تواند در درمان بسیاری از امراض کارگشا باشد.

وی ادامه داد: این مهم در حالی محقق شده است که در طب جدید به این موضوع توجهی نشده و درمانی مشترک برای تمامی افراد تجویز می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: یکی از مشکلات طب جدید این است که خود را با مزاج افراد سازگار نمی‌کند و در واقع پاسخی برای مزاج افراد ندارد.

ولایتی گفت: در طب جدید یک دارو ممکن است روی فردی اثرگذار باشد اما روی فرد دیگری جواب ندهد؛ چه بسا دارویی که برای درمان یک بیماری می‌دهد خود زمینه ساز ایجاد چند مرض دیگر شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 623564
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.