صبح توس به نقل از معاون دادستان مشهد نوشت: متاسفانه مشاهده شده عده ای از کشاورزان در اراضی پایین دست چرم شهر که در شرق مشهد واقع شده اقدام به آبیاری زمین های خود با فاضلاب شهرک صنعتی آن منطقه می کنند که طبق نظر کارشناسان Bod وcod این فاضلاب بسیار بالا و خطرناک است و منجر به ایجاد سرطان در مردمی می شود که نان حاصل از این گندم و جو را مصرف می کنند.

*دیگر اخبار برجسته صبح توس به شرح زیر است:
- آنچه در جوی می رود آب است: آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور مسئولان و چهره‌های مختلف تشکیل و مانند همیشه مباحث حول محورهایی پیش رفت که درنوع خود در تشکیل جلسه برای جلسه تقریبا کم نظیر است.مهمترین مصوبه این جلسه هم براساس اخبار ناقصی که در رسانه ها منتشر شد این بود که مکاتبات اداری و سازمانی از طریق پیام رسان ها ممنوع اعلام گردید.
- روستای «پلبند» باخرز در عطش کم آبی می‌سوزد/ مردم؛ مسئولان به دادمان برسند: اهالی روستای پلبند شهرستان باخرز از کمبود آب آشامیدنی سالم در این روستا انتقاد کردند و با توجه به خشک‌سالی‌های چند سال گذشته و افت شدید منابع آب زیرزمینی در منطقه، کم‌آبی به یکی از مهمترین مشکلات این روستا تبدیل‌شده و نارضایتی اهالی آن را در پی داشته است.

*پایگاه خبری تابناک خراسان رضوی:
- مصوباتی که به بیراهه می رود: یک‌سوم جمعیت مشهد را حاشیه‌نشینان تشکیل داده اند و عموما متولیان امر در بررسی و بهبود شرایط فعالیت های جسته گریخته ای انجام می دهند. در حالی که برخی از فعالیت ها گرچه اعتبارات بسیاری را از آن خود می کند اما به بیراهه می رود و دردی از حاشیه نشینان دوا نمی کند. معضلات این دسته از مردم مشهد هر روز عمیق تر می شود.
- سارقان غیرحرفه ای بلندپرواز در مشهد: گزارش‌های مختلفی از سرقت منازل به پلیس می‌رسد؛ سرقت‌هایی که همگی به یک شیوه و در غیاب صاحب‌خانه‌ها صورت می‌گیرد. اما در مشهد سرقت ها در سطوح بالاتر و به صورت غیرحرفه ای در حال شکل گیری است و به سرقت از منازل اختصاص ندارد بلکه گسترده تر شکل گرفته است.

*پایگاه خبری پرستوها:
- مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی: در هر یک از غرفه‌های نمایشگاه مهر درخشان 2 به‌طور متوسط تولیدات 5 تا 80 نفر شاغل در کارگاه‌ها عرضه‌شده است که در حقیقت 2000 تولید کننده در پشت‌ صحنه این فروشگاه‌ها حضور داشتند. متوسط فروش در 45 روزی که نمایشگاه برگزار شد یک میلیارد تومان بوده است.
- زلزله مشهد؛ بیداری از غفلت شهرسازی: 16 فروردین ماه در حالی که مردم همگی درگیر و در تکاپوی فعالیت‌های روزمره خود بودند و جریان عادی زندگی برقرار بود، ساعت 10:47 دقیقه صبح و در اوج ساعت کار، حادثه ای کلانشهر مشهد را از غفلتی بزرگ بیدار کرد، حادثه ای که خوشبختانه خسارات و تلفاتی در شهر مشهد نداشت.

*پایگاه خبری قدس آنلاین:
- جزئیات ثبت نام واجدان شرایط تشرف به حج تمتع در خراسان رضوی: با توجه به فراهم شدن مقدمات سفر حج تمتع سال جاری، افرادی که دارای فیش های ثبت نامی حج تمتع تا تاریخ 31 تیرماه 85 می باشند، به مدت ده روز فرصت دارند برای واریز مبلغ علی الحساب هزینه سفر خود اقدام کنند.
- معاون دانشگاه امام رضا (ع): دانشجویان خارجی با بورسیه تحصیلی در دانشکده پزشکی دانشگاه امام رضا(ع) جذب می شوند.
7489/5132
گردآورنده: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.