محمد حسن متولی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 28 پروژه از این تعداد تکمیل شده و باقی آنها نیز تا پایان فصل بهار به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: افزایش بهره وری، نوآوری و بهینه سازی پروژه ها از اولویت های این شرکت بوده و در همین راستا بهینه سازی پست های برق کشور نیز به شرکت برق منطقه ای خراسان واگذار شده است.
وی گفت: توسعه تولید پراکنده، انعقاد و پیگیری قرارداد 200 مگاوات اتصال به شبکه برق در بخش فوق توزیع و انتقال، اجرای طرح ملی ذخیره عملیاتی در منطقه خراسان و صرفه جویی 2 هزار میلیارد ریالی برای صنعت برق کشور از مهمترین اقدامات این شرکت در سال گذشته بود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: تهاتر مقادیر بسیاری کالا برای تامین مطالبات پیمانکاران پروژه های برق رسانی نیز از جمله اقدامات این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بود که منجر به کاهش قیمت تمام شده اجرای پروژه های این شرکت شد.
وی خاطر نشان کرد: 12 نیروگاه به ظرفیت پنج هزار و 205 مگاوات در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی نصب شده است که تولید و انتقال برق را برعهده دارند.
وی گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تمام نیروگاه های برق در خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شد و مبالغ به دست آمده از فروش آنها صرف کمک به اجرای پروژه های برق رسانی گردید.
متولی زاده افزود: طراحی نرم افزارهای بومی، انجام پروژه های تحقیقاتی و توسعه پست های جی.آی.اس از جمله اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان برای توجه به تولید داخلی بوده است.
وی ادامه داد: مهمترین برنامه های شرکت منطقه ای برق خراسان در سال جاری تکمیل پروژه های نیمه تمام، آغاز عملیات طرح جامع شهر مشهد، طراحی جدید شبکه های انتقال برق، بهره برداری از پروژه های فوق توزیع برق استان خراسان جنوبی و سبزوار در خراسان رضوی می باشد.
وی گفت: امسال از سوی وزارت نیرو فاینانس (تامین منابع مالی مورد نیاز) خطوط انتقال و فوق توزیع برق در کشور به این شرکت واگذار شده که اقدام بزرگ برای این شرکت به شمار می رود.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.