وحید تعقیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز این کارگران برای تخلیه مخازن زیرزمینی کاغذ باطله در حال ورود به مخزن بودند که دچار مسمومیت با گاز متان شده و به درون سوله زیرزمینی سقوط کردند.
وی ادامه داد: طی بررسیهای اولیه مشخص شد ترکیب کاغذ باطله و آب و مواد حلال تولید گاز متان کرده و این گاز به سرعت باعث مسمومیت کارگرای شد که از این مخزن در حال پایین رفتن بوده و با استنشاق گاز و بیهوش شده و از ارتفاع سقوط کرد.
مدیر شهرک صنعتی کاویان گفت: کارگر دیگر که برای کمک به همکار خود به درون سوله رفت نیز دچار گاز گرفتگی شده و او نیز سقوط کرد. در پی وقوع این حادثه دو کارگر دیگر نیز برای کمک به همکارانشان به درون سوله رفتند و آنها نیز دچار مسمومیت شدند.
وی افزود: با رسیدن ماموران آتش نشانی و اورژانس این کارگران به بیرون از سوله منتقل شدند و دو کارگری که برای کمک به درون سوله رفته بدند نجات یافتند اما دو نفری که نخست به درون سوله رفته و سقوط کرده بودند با وجود تلاشها و اقدامات امدادی جان خود را از دست دادند.
تعقیبی ادامه داد: دو کارگرر نجات یافته به مرکز درمانی منتقل شدند و هم اکنون وضعیت آنها عادی است اما شرکت محل حادثه برای بررسیهای بیشتر با دستور مقام قضایی پلمپ و تعطیل شده است.
مسئول وقت آتش نشانی شهرک صنعتی کاویان هم گفت: مخزن کاغذ باطله چاله ای به عمق هفت متر است که از گاز متان اشباع شده است.
جواد جهاندوست افزود: دو نفر فوتی این حادثه 40 و 35 سال سن داشتند.
شهرک صنعتی کاویان در کیلومتر 45 جاده مشهد - فریمان واقع است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.