علی یکه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:این حادثه شامگاه روز گذشته در شهرک شهید رجایی، بولوار حر مشهد رخ داده و بلافاصله گروه نجات ایستگاه شماره ۲ آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: این مرد که حدود 43 سال سن داشته به احتمال به دلیل استنشاق منوکسید کربن ناشی از گاز اجاق خوراک پزی که داخل این منزل روشن بوده دچار مسمومیت شدید شده و فوت کرده است.
یکه خاطرنشان کرد: در بررسی های اولیه عدم رعایت نکات ایمنی و استفاده از اجاق خوراک پزی برای گرم کردن واحد مسکونی و انتشار منوکسید کربن درفضای این خانه از دلایل اولیه گازگرفتگی منجر به فوت این مرد میانسال گزارش شده، اما تحقیقات بیشتر در این زمینه با حضور عوامل انتظامی آغاز شده است.
افسر نگهبان آتش نشانی مشهد افزود: اقوام این فرد اظهار داشتند که از روز گذشته به طور مداوم به در خانه او مراجعه کرده اند، که متوفی پاسخگو نبوده و پس از باز کردن درب منزلش از این حادثه ناگوار مطلع شده اند.
افسر نگهبان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد همچنین در گزارش دیگری از فرو نشست ناگهانی زمین در بخشی از حیاط یک آپارتمان مسکونی دربولوار ابوطالب مشهد خبر داد و گفت: ساکنان این آپارتمان ۹واحدی، شامگاه جمعه ضمن برقراری ارتباط با سامانه 125 درخواست کمک کرده که بلافاصله نجاتگران ایستگاه شماره ۳ به محل حادثه اعزام شدند.
وی در تشریح جزییات این حادثه گفت: قسمتی از حیاط این آپارتمان مسکونی که درمجموع نزدیک به۶۵ مترمربع مساحت داشت، به دلیل نامعلومی فروکش کرده بود .
یکه افزود: در قسمت ابتدایی حیاط این آپارتمان مسکونی مساحتی حدود هشت مترمربع در عمق ۲متر ازموزائیک کف حیاط فروکش کرده بود و این اتفاق باعث شده بود تا چرخ جلوی یک دستگاه خودروی سواری پراید پارک شده در حیاط درون حفره ایجاد شده بیفتد .
وی گفت : نجاتگران با حضور در محل بلافاصله ضمن ایمن کردن محیط حادثه، با استفاده از ست هیدرولیک و الوار چینی و بهره گیری از مهارت و تجهیزات ویژه اقدام به ایمن سازی خودرو کرده و پس از دقایقی تلاش موفق شدند این خودرو سواری را بدون وارد آمدن خسارت از حفره ایجادشده خارج کنند .
افسر نگهبان آتش نشانی مشهد، علت اولیه وقوع این حادثه را شکستگی لوله آب در داخل مجتمع مسکونی و نشت تدریجی آب در زیر کف حیاط دانست و افزود: هنگام نشست زمین هیچ یک از ساکنان این آپارتمان در اطراف محل حادثه حضور نداشتند وبه کسی آسیبی نرسیده است.
هم اکنون هزار و 300 آتش نشان در 48 ایستگاه شهر مشهد خدمت می کنند.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.