سید جلال ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش سرمای هوا و همچنین بالا رفتن آمار مرگ و مسمومیت شهروندان تهرانی در حوادث گاز گرفتگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای کاهش میزان تلفات این حوادث اجرای طرح سفیران نجات را در دستور کار قرار داد.
وی بیان کرد: در این طرح 4 تیم آتش نشانی شهر تهران که هر تیم متشکل از 13 آتش نشان افتخاری و کارشناس سازمان آتش نشانی امروز (شنبه) با حضور در منازل شهروندان منطقه 13 نکات ایمنی را به شهروندان ارائه می کنند.
ملکی با بیان اینکه در این طرح آتش نشانان در منازل بافت های فرسوده و قدیمی بصورت چهره به چهره به شهروندان ارائه خدمات می کنند خاطرنشان کرد: درصورت درخواست مالکان آتش نشانان از سیستم گرمایشی منازل خود بازدید می کنند.
وی از نصب دستگاههای سنجش گاز منوکسید کربن در منازل پر خطر خبر داد و گفت: در این طرح منازلی که در معرض انتشار این گاز کشنده قرار دارند دستگاه سنجش گاز منوکسید کربن نصب می شود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: آتش نشانان در این طرح با کارت شناسایی معتبر و با پوشیدن کاور آتش نشانی درب منازل شهروندان منطقه 13 حضور پیدا می کنند و از کلیه شهروندان درخواست داریم با آتش نشانان کمال همکاری کنند.
وی یادآور شد: در این طرح تلاش خواهیم کرد با ارائه بسته های فرهنگی و آموزشی میزان حوادث گاز گرفتگی را کاهش دهیم.
به گفته ملکی این طرح در ادامه در مناطق 7 و 8 شهرداری تهران اجرا می شود و تلاش خواهیم کرد این طرح آموزشی در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران با هدف اطلاع شهروندان از وضعیت ایمنی منازل خود اجرا می شود.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.