علی قربانی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی افزود: رسالت اصلی بانک توسعه صادرات، حمایت از صادرکنندگان و تعاملات بانکی آنها در عرصه داخلی و بین المللی است و در این راستا خدمات بانکی گوناگون از جمله اعتبار اسنادی صادراتی و تسهیلات صادراتی ارائه می دهد.
وی با اشاره به توان و ظرفیت خراسان رضوی در بخش کشاورزی اظهار کرد: بیشترین تسهیلات این بانک در این استان به صادرکنندگان حوزه کشاورزی پرداخت شده که اغلب مربوط به صادرات زعفران بوده است.
وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات یکی از طلایه داران بخش عملیات ارزی است گفت: بانک توسعه صادرات خراسان رضوی به رغم تحریم های وضع شده در سال گذشته 20 میلیون دلار حواله ارزی به خارج از کشور ارسال کرد.
قربانی افزود: این بانک همچنین در چهار سال اخیر بیش از 650 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی پرداخت نمود که 122 میلیارد ریال آن طی سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات خراسان رضوی همچنین با پرداخت بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، گام مثبت در رونق این صنعت برداشته است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این در حوزه حمل و نقل کلانشهر مشهد نیز گشایش اعتبار و تامین مالی 84 میلیون یورویی خط دوم قطار شهری مشهد طی سالهای گذشته توسط این بانک انجام شد که بیش از 60 درصد اسناد کالاهای مرتبط با این گشایش ها وصول شده و کالاهای مربوطه پس از گذراندن مراحل گمرکی ترخیص شده اند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار با تبیین جایگاه ایرنا در اطلاع رسانی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام در انعکاس مطلوب خدمات دولت و مسئولان نظام در حوزه ها و بخش های مختلف تلاش می کند.
شاهین فرشاد افزود: ایرنا از هیچ کوششی برای بیان واقعیت های مربوط به خدمت رسانی نهادهای مردمی و دولتی، اقدامات و فعالیت های انجام شده و همچنین بررسی چالشها و مشکلات مربوطه دریغ نمی کند.
7495/3027 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.