به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، محمد هادی ضیایی مهر افزود: این قطار در راستای توسعه گردشگری ریلی به ویژه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت کریدورهای ریلی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه 25 فروردین ماه از ایستگاه راه آهن تهران حرکت و روز شنبه وارد ایستگاه راه آهن مشهد شد.
وی اظهار کرد: گردشگران پس از بازدید از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) عصر امروز ایستگاه مشهد را به مقصد شهرهای طبس، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز و سعادت شهر ترک می کنند.
وی گفت: این قطار دارای 47 گردشگر خارجی از اتباع کشورهای آلمان، سوئیس، روسیه، مکزیک، ترکیه، فنلاند و دانمارک است که سوم اردیبهشت در تهران به تور گردشگری خود پایان می دهد.
مدیرکل راه آهن خراسان افزود: توسعه گردشگری بین‌ المللی با قطار یکی از برنامه‌ های راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت مناسب برای این اقدام در کشور وجود داشته و مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.
طی هفته های گذشته نیز دو سری از قطار گردشگری عقاب طلایی دهها گردشگر از ملیتهای مختلف را برای گردش به ایران منتقل کرده است.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران، هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.