محمدهادی ضیایی مهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسافران این قطار که با پرواز به تهران آمده بودند با واگنهای ویژه قطار عقاب طلایی ساعت پنج صبح وارد مشهد شدند و پس از گردش در این شهر عصر امروز به مسیر گردشگری خود در ایران ادامه می دهند.
وی مسافران این قطار را 25 نفر از اتباع کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی اعلام و بیان کرد: این گردشگران خارجی در طول 10 روز از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی در مشهد، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، سعادت شهر، شوش، کاشان، اراک و تهران بازدید می کنند.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: پایان این سفر شهر تهران خواهد بود و مسافران با پرواز به کشورهای خود بازمی گردند.
وی افزود: گردشگری از طریق راه آهن به ویژه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت کریدورهای ریلی جمهوری اسلامی ایران از طریق کشورهای آسیای میانه و همچنین کشورهای اروپایی از جمله اهداف ورود قطار گردشگری عقاب طلایی به کشور است.
ضیایی مهر ادامه داد: توسعه گردشگری بین‌المللی با قطار یکی از برنامه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و ظرفیت مناسب برای این اقدام وجود داشته و مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.
پنجمین قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی 12 فروردین از طریق مرز سرخس وارد ایران شده بود.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی ایران، هزار و 400 کیلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.