رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در این مراسم گفت: 30 اثر علمی در این همایش پذیرفته شده که صاحبان این آثار نشان سیمرغ منطق الطیر را دریافت می کنند.
جعفر سعیدی خاطر نشان کرد: 10 اثر از این تعداد در مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشگاه آزاد مشهد ویژه بزرگداشت عطار انتشار یافته است.
وی یادآور شد: لوح فشرده 10 اثر در همایش عطار نیشابوری ارائه می شود و چهار اثر پژوهشی هم در این همایش ارائه می شود.
وی گفت: نیشابور از شهرهای مهم و استراتژیک در تاریخ ایرانیان بوده و بزرگان بسیار زیادی را در حوزه شعر و ادبیات در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه نیشابور همچون نگینی تابناک بر تارک ایران اسلامی می درخشد، خاطر نشان کرد: در میان شعرا، عطار نیشابوری در حوزه عرفان و ادب ایران اسلامی دارای جایگاهی بسیار رفیع است.
وی با بیان اینکه در آثار عطار نیشابوری علم و معرفت به صورت گسترده نمایان است، اظهار کرد: عطار به ضعف های اجتماعی به صورت ویژه توجه می کند و مسائل اجتماعی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری از بزرگترین شاعران ایران زمین سال 540 هجری قمری متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام نیشابور در فتنه مغول دارفانی را وداع گفت.
مقبره این شاعر و عارف در نیشابور قرار دارد.
شهرستان نیشابوربا جمعیتی حدود نیم میلیون نفر؛ پس از مشهد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان رضوی شناخته می شود و مرکز آن در 130 کیلومتری مشهد واقع شده است.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.