مهدی نوروز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه آزاد واحد نیشابور مجری برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری است و دبیرخانه این همایش در این واحد مستقر می باشد.
وی ادامه داد: پوستر فراخوان مقالات همایش گرامی‌داشت روز ملی عطار بهمن پارسال توسط دانشگاه آزاد به صورت برخط در فضای مجازی دانشگاههای کشور و همچنین به صورت چاپی در مراکز مهم فرهنگی و علمی خراسان و برخی دانشگاههای کشور منتشر شد.
معاون دانشگاه آزاد واحد نیشابور گفت: از میان آثار دریافتی از 20 شهر مختلف و دانشگاههای سراسری، آزاد، پیام‌ نور، غیرانتفاعی و آزاد 30 اثر به بخش علمی راه یافت که از این تعداد 10 اثر در مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشگاه آزاد مشهد ویژه بزرگداشت عطار انتشار یافته است.
وی افزود: لوح فشرده 10 اثر نیز در همایش عطار نیشابوری ارائه می شود و چهار اثر پژوهشی هم در این همایش به صورت سخنرانی ایراد می گردد.
او بررسی آثار عطار از دیدگاه ساختارگرایی، کند و کاو در آشنایی‌ زداییهای ساختاری و محتوایی مولفه‌ های عرفانی و ادبی عطار، نقد هرمنوتیکی آثار عطار، تحلیل پدیدارشناختی شعر عطار، روایت و روایت ‌پردازی در منطق الطیر، تقابلهای دوگانه در آثار عطار، نقد فوکویی آثار عطار، سطح‌ شناسی در منطق الطیر و بخش آزاد را از محورهای اصلی بخش علمی همایش برشمرد.
وی گفت: میهمانان ویژه همایش گرامیداشت روز ملی عطار که فردا در نیشابور برگزار می شود 'عبدالمهدی مستکین' مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران و 'رضا اشرفزاده' مصحح آثار عطار در دانشگاه آزاد مشهد هستند.
او انتشار نسخه مجازی سیمرغ علمی عطارشناسی اثر 30 شخصیت دانشگاهی را نیز از دیگر دستاوردهای این همایش علمی در تاریخ روزهای ملی خراسان برشمرد.
شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری از بزرگترین شاعران ایران زمین سال 540 هجری قمری متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام نیشابور در فتنه مغول دارفانی را وداع گفت. مقبره وی در نیشابور قرار دارد.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.