علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه با حضور در جمع معتکفین مسجد امام هادی (ع) منطقه کوهسنگی مشهد افزود: انقلاب اسلامی و استقرار نظام مبتنی بر آموزه های دینی بالاترین برکت برای مردم ایران است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات کمرنگ و پراکنده مذهبی در قبل از انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب درک صحیح از مفاهیم و ارزش های دینی وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی درک مردم از ارزشهای دینی و مفاهیمی مانند ایثار، شهادت، عزت، استقلال و حضور موثر در مناسبت های مذهبی بیشتر شد.
وی گفت: مناسبت های دینی مختلف مانند محرم، صفر، رجب و رمضان فرصتی برای مسلمانان به منظور تقرب بیشتر به پروردگار متعال و بهره مندی معنوی از آن است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اعتکاف یک امر مقدس و از رویش های مبارک در عرصه انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) است که در مصون سازی جامعه از آسیب ها و ترویج معنویت در اقشار مختلف مردم بسیار مؤثر است.
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: براساس آمار کنونی 53 هزار نفر در 750 مسجد این استان معتکف شده اند که پیش بینی می شود با اتمام شمارش تعداد معتکفین، این تعداد به 70 هزار نفر برسد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 218 مسجد شهری و 495 مسجد روستایی این استان میزبان 66 هزار و 637 معتکف بودند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.