حسین خوش سیرت، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 348 تن گندم و 2 هزار و 37 تن جو بوده است.
وی گفت: شبکه تعاون روستایی مه ولات از یک اتحادیه و چهار شرکت تعاونی تشکیل شده که جمعیتی افزون بر 11 هزار و 935 نفر را زیر پوشش خود قرار داده است.
خوش سیرت؛ شرکت های تعاونی روستایی، کشاورزی، زنان و تولید روستایی را از جمله شرکت های فعال روستایی این شهرستان عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه این شرکت ها افزون بر 10 میلیارد و 847 میلیون ریال است.
رییس شبکه تعاون روستایی مه ولات به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی این شبکه اشاره کرد و افزود: خرید و توزیع پنج هزار و 736 تن نهاده های کشاورزی، تهیه و توزیع سه میلیون و 400 هزار لیتر مواد سوختی، خرید و توزیع هزار و 220 تن آرد خانه پزی و خبازی در سطح روستاها از مهمترین اقدامات این شبکه در یک سال گذشته بوده است.
خوش سیرت تهیه و توزیع 75هزار لیتر سموم دفع آفات نباتی، خرید هزار و 200 تن ذرت علوفه ای و توزیع بین دامداران شهرستان و زیر پوشش بردن هزار و 900خانوار روستایی و کشاورز در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان توسط کارگزاری های صندوق در شرکتهای تعاونی تولید شهرستان را از دیگر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی این شبکه برشمرد.
وی گفت: پارسال توسط واحدهای اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان زیر پوشش پرداخت شده است.
خوش سیرت با بیان اینکه سال گذشته هزار و 865 تن شیر مازاد دامداران توسط این شبکه خریداری شده است، افزود: 27 تن بذر مورد نیاز کشاورزان، یک هزار و 800 تن کود غیریارانه و معادل 6 میلیارد و 631 میلیون ریال کالای مصرفی یارانه ای در سطح روستاهای این شهرستان توزیع شده است.
شهرستان مه ولات با 50 هزار نفر جمعیت به مرکزیت فیض آباد در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7240/5132
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.