به گزارش ایرنا حسین صفایی دلویی عصر شنبه در گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: سیب و پرتقال در قالب طرح تنظیم بازار در 4450 نقطه کشور توزیع شد که تاثیر مهمی در تعادل و کاهش نوسان نرخ میوه در تعطیلات نوروزی داشت.
وی اظهار کرد: با توجه به قابلیتهای کشور از جمله استان خراسان رضوی در تولید زعفران باید با تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی این محصول مهم زیر پوشش خریدهای تضمینی قرار گیرد.
وی گفت: بر اساس قانون زعفران مشمول خرید تضمینی قرار نمی گیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با تجدید نظر در قانون این محصول مهم و استراتژیک را زیر پوشش خرید تضمینی قرار دهند.
صفایی دلویی افزود: سازمان تعاون روستایی با همکاری بانک کشاورزی در سال زراعی جاری برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اقدام به خرید زعفران کشاورزان نمود ولی اگر این محصول زیر پوشش خرید تضمینی قرار گیرد، به صورت ثابت و با قیمتهای مشخص شده خریداری و از ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی اظهار کرد: براساس قانون در سال زراعی جاری 24 محصول کشاورزی شامل دانه های روغنی، حبوبات، پنبه، جو ، گندم و برخی محصولات باغی مانند خرما و کشمش زیر پوشش خرید تضمینی قرار گرفتند.
هم اکنون 6700 تعاونی روستایی، کشاورزی و تولیدی در کشور فعالیت دارند که 75 درصد فعالان کشاورزی را زیر پوشش قرار داده‌اند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.