حسین زارع صفت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس گزارشی از آسیب جدی به آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی در استان اعلام نشده است.
وی بیان کرد:گزارشات معدودی اعلام شده که برخی ترک ها که از قبل در دیواره برخی آثار تاریخی وجود داشته است اندکی پیشروی داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برخی گزارشات و تصاویر از تخریب حمام تاریخی نیشابور در شبکه های مجازی منتشر شده است که کارشناسان سازمان در حال بررسی و ارزیابی محل هستند.
وی با اشاره به بارش های فراوان در روزهای اخیر در شهرستان نیشابور افزود: به احتمال زیاد بارش ها در ریزش رخ داده و ترک های ایجاد شده در آثار تاریخی تاثیرگذار بوده و موجب تشدید زمینه آسیب پذیری آثار قدیمی و تاریخی می شود ولی تا کنون هیچ تخریب و آسیبی در حمام تاریخی نیشابور تائید نشده است.
این مسئول اظهار کرد:با توجه به اهمیت و ارزش آثار تاریخی ملی در برآورد اولیه انجام شده آثار ارزشمندی مانند مجموعه مجموعه آرامگاهی شیخ احمد جام در تربت جام، آرامگاه بابا لقمان در شهرستان سرخس، مقبره ایاز در نزدیکی تربت جام، مدرسه غیاثیه خرگرد در خواف و نظیر آن آسیب ندیده اند .
بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به قدرت 6 ریشتر در ساعت 10 و 40 دقیقه دیروز( چهارشنبه ) در منطقه ای در فاصله 24 کیلومتری شهر سفید سنگ رخ داده است.
شهر سفید سنگ در فاصله 28 کیلومتری شهر فریمان و 100 کیلومتری مشهد واقع است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.