علیرضا کیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید از سنین مختلف از مهدکودک تا دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به این آموزش ها توجه شود و حس احساس مسئولیت عمومی در حفظ محیط زیست در افراد ارتقاء یابد.
وی ادامه داد: با توجه به سرعت آلوده کردن محیط زیست با زباله ها و مواد مصنوعی و ظروف یکبار مصرف، نیازمند یک عزم و اراده جدی از سوی تک تک شهروندان برای نریختن زباله هستیم.
وی اضافه کرد: اداره حفاظت محیط زیست بجستان در حد توان به فرهنگ سازی و آموزش های عمومی برای حفاظت از این منابع طبیعی و محیط زیست اقدام می کند ولی این اقدام به تنهایی جوابگو نیست و تعامل و مشارکت همه اقشار مردم و دستگاههای اجرایی ذیربط در این زمینه ضروری است.
کیانی گفت: اقدامات مشترکی با تعامل دهیاری ها برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست مناطق روستایی بجستان در حال انجام است ولی کافی نیست.
وی از برنامه این اداره برای توزیع کیسه های مخصوص جمع آوری زباله در روز های آخر تعطیلات خبر داد و گفت: عرصه های محیط زیست متعلق به همه مردم و آیندگان است و همگان باید در حفظ این سرمایه ملی بکوشند.
بجستان در 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع شده و دارای دو منطقه حفاظت شده به نام های هلالی و افتخار با مجموع مساحت حدود 145 هزار هکتار است.
7545/2095/ 6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.