به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در روز چهارشنبه، مصطفی خاکسار قهرودی افزود: سال گذشته نیز رویکرد کمک به ایجاد اشتغال مد نظر آستان قدس رضوی بود که امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری این امر با جدیت و عزم بیشتری دنبال خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق مهم و موثر خدمت به نیازمندان و محرومان اشتغال‌زایی و توانمند کردن آنان است، گفت: آستان قدس آمادگی دارد با تمام ظرفیت معنوی و مادی خود در خصوص افزایش فرصت ‌کار و اشتغال برای جوانان، با تمام دستگاه ‌های دارای مسئولیت در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: امروز کاهش نرخ بیکاری جوانان و افزایش اشتغال از دغدغه ‌های اصلی مقام معظم رهبری است و بر همین اساس طرح خادمان و خادمیاران اشتغال در آستان قدس رضوی اجرایی شده است.
خاکسار افزود: بر اساس این طرح هر فردی در هر نقطه‌ای از میهن اسلامی برابر آیین نامه موجود اگر بتواند زمینه ایجاد پنج شغل پایدار را برای جوانان و کارجویان فراهم آورد، به رتبه خادمیاری نائل آمده و در صورت استمرار و افزایش کارآفرینی به میزان مورد نظر، به پاس این خدمت ارزشمند در صورت داشتن صلاحیت لازم، به مقام شامخ خادمی حضرت رضا (ع) در آستان قدس رضوی مفتخر و در حوزه حرم مطهر توفیق خدمت پیدا خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر جایگاه رفیع دست گیری و گره‌گشایی از نیازمندان اظهار کرد: اگرچه کمک ‌های موردی به نیازمندان امری پسندیده، ضروری و از وظایف هر مسلمان نسبت به برادر دینی خود است اما به طور قطع اقدام اساسی تلاش و برنامه ‌ریزی برای توانمندسازی و ایجاد شغل برای آنان است.
به گفته معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در طرح خادمان و خادمیاران اشتغال می‌توانند به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی «aqr.ir» مراجعه کنند.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.