سید خلیل منبتی روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: به رغم حضور همزمان این خیل عظیم زائران هیچ حادثه ای در در حرم مطهر رضوی رخ نداد و تلاش شد رفت و آمد نیز در این مدت به بهترین شکل ممکن انجام شود.
وی به فعالیت 35 هزار خادم رضوی در لحظه سال تحویل اشاره و بیان کرد: 50 دستگاه ال.سی.دی بزرگ نیز در حرم مطهر برای تحویل و استماع سخنران رهبر معظم انقلاب اسلامی در رواقهای مختلف حرم امام رضا(ع) نصب شد.
معاون امور اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی در ادامه گفت: 2 رواق در حرم مطهر برای استراحت شبانگاهی مسافران و زائران پیش بینی شده است. به این منظور رواق شیخ طوسی برای استراحت برادران و رواق شیخ حر عاملی برای استراحت خواهران از ساعت 23 تا صبح دایر است.
وی افزود: روزانه حدود 30 هزار فیش میهمانسرای حرم حضرت رضا(ع) در پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن و فرودگاه مشهد به زائران داده می شود.
منبتی ادامه داد: در طول روز 100 هزار پرس صبحانه، 10 هزار پرس غذای گرم، 6 هزار پرس شام و بطور میانگین 17 هزار نفر در میهمانسرای حرم مطهر رضوی پذیرایی می شوند.
وی همچنین به افتتاح رواق حضرت زهرا(س) ویژه بانوان با مساحت پنج هزار مترمربع اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال 360 هزار مترمربع از صحنهای حرم مطهر رضوی مفروش شده است.

* گنجایش 294 هزار نفری اقامت شبانه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نوروز امسال 294 هزار شب گنجایش اقامت در سطح این استان فراهم شده است.
حسین زارع صفت افزود: رشد امسال اسکان زائران و گردشگران نسبت به مدت مشابه پارسال در بخشهای اقامتی 9.9 دهم درصد بوده و با میزان ورود مسافران به خراسان رضوی برابری می کند.
وی به 198 بقعه متبرک در سطح خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: آماده سازی شش نوروزگاه، توجه ویژه به صنایع دستی، راه اندازی 96 بازارچه صنایع دستی و فعالیت 650 غرفه عرضه صنایع دستی از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ایام نوروز 96 انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی به حضور تشکلها و سازمانهای مردم نهاد در امر معرفی جاذبه های گردشگری نیز اشاره و بیان کرد: صدا و سیما نیز 450 برنامه را برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان آماده کرده است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.