به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، شنبه در حاشیه برگزاری در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری نمایشگاه ها و موزه های مختلف در سطح شهر مشهد با رویکرد معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای فرهنگی این کلانشهر با محوریت پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاهها و بازارچه های صنایع دستی می تواند در معرفی ظرفیت های پایتخت فرهنگی جهان اسلام نقشی مهم و اساسی را ایفا کند، خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ستاد تسهیلات خدمات سفر نوروز 96 در خراسان رضوی با محوریت آستان قدس رضوی تدوین شده است.
رشیدیان گفت: با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در آثار و بناهای برجسته تاریخی و فرهنگی، معرفی هنرهای دستی با حضور هنرمندان آنها در دستور کار و از برنامه های ویژه نوروز است.
وی همچنین به برنامه های ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی گزارشی از موضوع زیارت و آمادگی های استان در حوزه پذیرایی از مسافران نوروزی ارائه شد.
رشیدیان تصریح کرد: ارائه گزارش 'رصد' که شرایط فرهنگی پنج شهرستان استان را بررسی کرده از دیگر موضوعات یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی بود.
استاندار خراسان رضوی افزود: مقرر شد کمیته ای در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان برای بررسی دستاوردهای گزارش رصد ایجاد و پیش بینی های لازم برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه منظور شود.
پیش بینی ها حاکی از ورود 11 میلیون زائر و مسافر در نوروز 1396 به خراسان رضوی است که از این تعداد مقصد هشت میلیون نفر مشهد است.
شمار مسافران و زائران خراسان رضوی در نوروز 1395 هشت میلیون نفر بود.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.