به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر اردبیل ، رامین معبودی روز پنجشنبه افزود: این خیمه ها برای برگزاری نماز جماعت و اقامه نماز انفرادی برپا شده تا مسافران در طول سفر بتوانند این فریضه الهی را به جا بیاورند.
وی با بیان اینکه این خیمه ها به امکانات مورد نیاز تجهیز شده اند، تشریح کرد: هر خیمه به 30 عدد مهر، رحل، مفاتیح و چادر نماز مجهز می شوند.
معبودی با بیان اینکه در خیمه های نماز، روحانی مستقر می شود، گفت: این روحانی هم به سوالات شرعی پاسخ می دهد و هم نماز جماعت با امامت این روحانی اقامه خواهد شد.
او اظهار کرد: در این خیمه ها بسته های فرهنگی بین مسافران توزیع شده و به کودکانی که در فضای دوستدار کودک در مورد نماز نقاشی کشیده باشند، جوایزی اعطا خواهد شد.
دبیر شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: جمعیت هلال احمر در کنار امدادرسانی و کارهای بشردوستانه نسبت به فریضه های الهی هم بی اعتنا نبوده و در این مورد هم آستین همت بالا زده است.
معبودی افزود: در خیمه های نماز ترتیبی اتخاذ شده تا اذان های سه گانه به موقع پخش شود و از سردرگمی مسافران برای پیدا کردن زمان اذان ممانعت شود.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.