به گزارش ایرنا فرماندار نیشابور در این مراسم گفت: سلسله الذهب حدیثی است که امام رضا(ع) در سال 200 هجری، در مسیر عزیمت به توس، در جمع مردم نیشابور در خصوص ولایت اهل بیت (ع) به عنوان شرط توحید بیان فرموده اند.
سعید شیبانی افزود: امام رضا (ع) زمانی که به نیشابور رسیدند و خواستند این شهر را به قصد رفتن نزد مامون ترک کنند، علما و راویان حدیث به دور ایشان گرد آمده و خواستند تا به یادگار حدیثی برای آنان نقل کند.
وی بیان کرد: امام رضا (ع) نیز حدیثی را نقل کرده و راویان آن را نوشتند که از آن زمان تاکنون حدیث سلسله الذهب یادآور ارزشمندی از آن حضرت برای مردم نیشابور است.
وی اظهار کرد: در آستانه سال نو، بزرگترین پرچم منقش به حدیث سلسله الذهب در جهان، توسط تشکلی مردمی به همین نام با استفاده از کمک های مردمی در نیشابور تهیه شده که 350 میلیون ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
فرماندار ویژه نیشابور گفت: این پرچم به رنگ سبز، دارای 40 متر ارتفاع در ابعاد 7 در 17 متر است که حدیث سلسله الذهب بر روی آن توسط استاد حاج حسن نقیبی کتابت شده است.
سعید شیبانی افزود: این پرچم در میدان ورودی شرقی نیشابور، در مسیر گذر زائران حضرت رضا (ع) که از نیشابور قصد رفتن به مشهد مقدس را دارند؛ به اهتزاز درآمده است.
نیشابور در 130 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.