حجت الله عبدالملکی عصر چهارشنبه در سلسله نشست های بزم اندیشه با موضوع اقتصاد برون نگر افزود: الگوی اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به همت ملی است و هر کشوری که به توان داخلی خود تکیه کرده، به پیشرفت دست یافته است.
وی مدیریت مصرف ملی، ایجاد برنامه مدون و انضباط اقتصادی را یکی از شاکله های توسعه کشور دانست و گفت: کشور ما با تمام تلاش به دنبال دست یابی به این اهداف است و اقدامات خوبی انجام داده است ولی بدون شک این مسیر سخت است و همت همگانی را می طلبد.
وی اظهار کرد: اقتصاد برون نگر به معنای توسعه وابسته است که در آن رشد اقتصادی را بر مبنای وابستگی به کشور های پیشرفته سنجیده می شود و شاید با این روش کشور ها در ظاهر اقتصادی قدرتمند به دست آوردند اما به محض قطع ارتباط، کشور تابع اقتصادی،‌ نابودی را تجربه خواهد کرد.
عبدالملکی با تاکید براینکه دشمن هیچ گاه آرام نخواهد نشست اظهار کرد: هم اکنون در عصر شکل گیری تمدن نوین اقتصادی اسلامی هستیم که دشمن برای مهار این شکل گیری به ابزار اقتصادی روی آورده است.
عبدالملکی با اشاره به موضوع استعمار نوین در جهان خاطر نشان کرد: بدون شک اگر استعمار به روش های سده های قبل باشد کشورهای در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد اما استعمارگران با ایجاد نظریه هایی چون دهکده جهانی، تعامل ورشد اقتصادی و موارد دیگر به دنبال هم اهداف ابتدایی با روشی نوین هستند.
سلسله نشست های بزم اندیشه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در موضوعات مختلف برگزار می شود.
7495/6012 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.