سردار یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: پروژه های مزبور با مساحت 91 هزار متر مربع و هزینه 800 میلیارد ریال ساخته شده که به دلیل حضور نیروهای مردمی بسیج در هزینه ساخت آنها تا 400 میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
وی اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر، سپاه به عنوان یک نیروی مردمی برای تحقق این امر گام برداشت و قرارگاه اجتماعی و امنیتی شهید برونسی را احداث کرد.
وی گفت: امید داریم با تلاش و بضاعت خود مشکلات را به نحوی شایسته برطرف کنیم و کم کاری خود را در این مناطق جبران نمائیم.
سردار نظری افزود: حاشیه شهر معضلات زیست محیطی، کالبد شهری، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی دارد که شرایط و بستر ظهور برخی آسیب ‌ها را به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه توانسته ایم با مسئله یابی، ریشه های آسیب های حاشیه شهر را پیدا کنیم خاطر نشان کرد: امروزه حاشیه شهر در بیشتر عرصه ها مانند امنیتی، فرهنگی، معیشتی، اجتماعی و بهداشت دچار آسیب جدی است و اگر بیش از این مورد بی مهری قرار گیرد جبران آن سخت خواهد بود.
وی گفت: خدمات باید برای تمام مردم شهر به یک نحو برقرار شود و همه به یک صورت از خدمات بهره ببرند.
دبیر ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد با بیان اینکه سپاه با یک برنامه پنج ساله که از سال آینده آغاز می شود تصمیم به ریشه کنی محرومیت ها در حاشیه شهر دارد افزود: در این راستا قرارگاه امنیتی اجتماعی برای ساماندهی حاشیه شهر در مشهد ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: در اولین اقدام با ایجاد 245 پایگاه بسیج حضور نیروی انسانی را در این مناطق افزایش دادیم تا در انجام کارهای عمرانی و امنیتی هم یار ما باشند.
سردار نظری با بیان اینکه کار اطلاعاتی در مباحث امنیتی حائز اهمیت است گفت: با کمک مردم هر منطقه با بسیاری از علل ناامنی از قبیل فروش سلاح، مواد مخدر و گروه‌ های سازماندهی شده برخورد شده است.
وی با بیان اینکه یکی از آسیب ‌های اصلی حاشیه شهر مشهد معضل مواد مخدر است افزود: با جمع آوری معتادان در این مناطق و کمک نیروهای مردمی ریسک فروش مواد مزبور در این مناطق افزایش یافته است.
وی با اشاره به اذیت و آزار اراذل و اوباش و از بین بردن ناامنی در مناطق حاشیه‌ ای اظهار کرد: امروز گروه ‌های اراذل و اوباش در این منطقه به خاطر حضور نیروهای مردمی بسیج قدرت گذشته را ندارند.
وی گفت: حضور آیت الله علم الهدی به عنوان مسئول ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر سبب شد بسیاری از موارد و مسائل به خوبی مدیریت شود.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.