سعید شیرکوند چهارشنبه در مانور خدمت دستگاههای اجرایی ویژه استقبال از بهار در محل کمپ غدیر مشهد افزود: این نابسامانی موجب ایجاد خدشه در توسعه صنعت گردشگری شده، لذا باید مراسم نوروز در مشهد با سازماندهی بیشتری برگزار شود زیرا این کلانشهر شرایط خاص دارد که این وضعیت همیشگی است.
وی ادامه داد: در سال جاری به همت دولت تدبیر و امید پرونده نوروز در فهرست میراث ناملموس جهانی در یونسکو ثبت شد.
شیرکوند بیان کرد: نوروز با مشارکت ١٢ کشور و با مدیریت ایران جزو بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مواریث ناملموس جهان است و با توجه به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید برگزاری آئین های نوروزی در کشور و به خصوص مشهد متفاوت تر از همیشه باشد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار کرد: سال جدید در جهت تکریم این آئین نوروزگاه هایی در سراسر کشور برگزار می شود تا انتقال دهنده سنت دیرینه نوروز ایرانی باشد.
شیرکوند خاطر نشان کرد: سال 96 با میلاد حضرت زهرا (س) آغاز و با میلاد امام علی (ع) به پایان می رسد که این مهم می تواند برای ملت ایران و شیعیان قابل توجه باشد.
شیرکوند یادآور شد: برگزاری این مراسم اعلام آمادگی برای پذیرش زائران نوروزی و آنچه به عنوان استراتژی در نظر گرفته شده نشان دهنده متفاوت بودن نوروز سال جدید است.
شیرکوند با تاکید بر اینکه به گردشگری به عنوان یک صنعت باید بیشتر توجه شود، خاطر نشان کرد: امروز از فواید این صنعت بهره‌برداری نمی‌شود.
شهردار مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: سنت نورزو یک ثروت ملی، فرهنگی و یک فرهنگ غنی و معرفت افزاست.
سید صولت مرتضوی افزود: بزرگترین توفیق خدمت و نوکری زائران امام رضا (ع) است که باید به بهترین وجه به عنوان خادمان امام رئوف بستر پذیرایی را برای مهمانان فراهم کنیم.
مرتضوی تصریح کرد: هماهنگی مناسبی در شهر مشهد ایجاد شده تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود.

**راه‌اندازی پنج هزار فضای پارک خودرو در اطراف حرم رضوی
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیز در این مراسم از ایجاد پنج هزار فضای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی همزمان با نوروز 96 خبر داد و گفت: در چهار محور ورودی شهر شامل قوچان، نیشابور، ایستگاه راه‌آهن و پایانه مسافربری، ایستگاه راهنمای زائر فعال می‌شود که در آن کلیه دستگاهای خدماتی مستقر خواهند شد.
خلیل الله کاظمی افزود: به منظور جلوگیری از چادرخوابی در سطح شهر 2 کمپ غدیر و نصرت با ظرفیت نصب چهار هزار چادر و 185 اتاق آماده‌سازی شده است.
وی عنوان کرد: بیش از 10 میلیون بوته گل نیز در سطح شهر کاشته شده و 10 هزار جعبه گل و 160 المان فرهنگی نیز نصب می‌شود.
در ایام نوروز سال 1396 پیش بینی شده بیش از 12.5 میلیون زائر به استان خراسان رضوی سفر کنند.
خبرنگار:ندا جواهرفر**منتشر کننده:شاهین فرشاد
7505/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.