علی غنایی چمن آباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:حدود هزار و 600 دانشجوی بین المللی در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول به تحصیل هستند.
وی اظهار کرد:‌ استان خراسان رضوی هم به نسبت سایر استانهای کشور در جذب دانشجویان بین المللی موفق تر عمل کرده ودر مجموع، دانشگاههای این استان حدود شش هزار دانشجوی خارجی حضور دارند که علاوه بر دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاههای جامعه المصطفی، علوم پزشکی، آزاد اسلامی وامام رضا(ع) تحصیل می کنند.
او افزود: دانشگاه فردوسی مشهد به همین علت سال آینده سومین دوره 'جشنواره فرهنگ ملل' را در روزهای 28 تا 30 فروردین ماه 1396 در راستای برنامه های مشهد 2017 برگزار می کند.
غنایی گفت:سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در سال 2017 میلادی در همین قالب، کلانشهر مذهبی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
وی گفت:امسال 21 کشور که دانشجویانشان در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می کنند در این جشنواره صاحب غرفه خواهند بود اما پیش بینی می شود که با همکاری جامعه المصطفی تعداد این غرفه ها افزایش بیشتری یابد ضمن آن که غرفه ای هم به مشهد شناسی و خراسان شناسی اختصاص خواهد داشت.
او افزود: کشورهای افغانستان و عراق که دانشجویان بیشتری در دانشگاه فردوسی مشهد دارند، غرفه هایی در حد موزه های افغانستان شناسی و عراق شناسی خواهد داشت.
وی گفت:یکی از برنامه های جدید این جشنواره در دوره سوم برگزاری نشست ویژه معاونان آموزشی دانشگاههای سراسر کشور با هدف کمک به انطباق قوانین جاری کشور با نیازهای دانشجویان بین المللی و خارجی است.
او افزود:همایش علمی- بین المللی ویژه دانشجویان خارجی سراسر کشور نیز سال آینده در مشهد برگزار می شود که خلاصه مقالات آن تا پایان فروردین ماه 1396 به دبیرخانه همایش می رسد.
با بیان اینکه جشنواره دو روزه غذا در روزهای 29 و 30 فروردین ماه 1396 نیز در مشهد برگزار می شود،گفت: تلاش می شود میهمانانی از 21 کشور در این جشنواره ها حضور یابند ضمن آنکه سفرای کشورهای مزبور هم دعوت خواهند شد.
غنایی گفت:تنها دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد مخاطبان این جشنواره نیستند بلکه حداقل همه دانشگاههای استان خراسان رضوی و دانشجویان خارجی و بین المللی شان مخاطب این جشنواره محسوب می شوند.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سومین دانشگاه کشور از نظر قدمت پس از دانشگاه های تهران و تبریز در حال حاضر شصت و ششمین سال فعالیتش را سپری می کند
1922/ 6012 خبرنگار:کامیار اسماعیل پور**انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.