سرهنگ دوم پاسدار محمد روحانی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: شنبه هفته آینده همچنین از 500 سری جهیزیه کامل شامل 21 قلم کالای اساسی زندگی که از محصولات ایرانی تهیه شده رونمایی می شود.
وی اظهار کرد: بسته های حمایتی مزبور متشکل از 20 هزار سبد معیشتی شامل اقلام پر مصرف خوراکی به ارزش یک میلیون و 500 هزار ریال و 10 هزار سبد حمایتی شامل کفش، شلوار، چادر، کاپشن یا کت و شلوار به ارزش یک میلیون ریال می باشد.
وی گفت: ارزش بسته های حمایتی و معیشتی و 500 سری جهیزیه در مجموع 50 میلیارد ریال می باشد که توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین شده است.
سرهنگ روحانی افزود: اعتبارات هزینه شده در سال جاری توسط بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این استان 175 میلیارد ریال است که از این مقدار 6 میلیارد و 700 میلیون ریال توسط شهرداری مشهد، کمیته امداد و آستان قدس رضوی در اختیار این نهاد قرار گرفته و بقیه توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: افراد نیازمندی که زیرپوشش این طرح قرار گرفته اند توسط پایگاههای بسیج در مناطق حاشیه شهر شناسایی شده و برای دریافت این اقلام همزمان با شب عید به مراکز عرضه بسته های حمایتی معرفی می شوند.
وی با اشاره به نقش آب در تامین اشتغال روستائیان گفت: در این راستا آستان قدس رضوی 50 میلیارد ریال در اختیار بسیج سازندگی استان به منظور لایروبی و نوسازی 110 قنات قرار داده و همین مقدار نیز توسط مردم این مناطق برای احیای قناتها هزینه خواهد شد.
سرهنگ روحانی افزود: در بخش واکسیناسیون طیور بومی نیز این نهاد امسال با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ایمن سازی 500 هزار قطعه مرغ بومی در900 روستای این استان نموده است.
وی همچنین از طرح محرومیت زدایی سپاه از 100 دهستان محروم در سراسر کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح سپاه پاسداران با مشارکت مردم، حداقل امکانات لازم برای رفاه مردم 6 دهستان کم برخوردار این استان را تامین کرده و چهره محرومیت را از این دهستانها می زداید.
به گفته وی این دهستانها که اغلب در مناطق مرزی استان قرار دارند شامل پساکوه کلات، تجن سرخس، جنت آباد تربت جام، کرات تایباد، ساق زاوه و کیبر کوه خواف می باشند.
وی افزود: بسیج سازندگی استان طی سال جاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به هزار و 100 طرح و فعالیت اقتصادی در مجموع 240 میلیارد ریال وام اختصاص داده و با راه اندازی مراکز مشاوره با حضور تولید کنندگان برتر، استادان دانشگاه و نخبگان اقتصادی به این فعالان مشاوره های لازم ارائه می دهد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.