به گزارش ایرنا ، در لایحه بودجه شهرداری مشهد،‌ درآمدها حدود 29 هزار میلیارد ریال و هزینه ها و سایر پرداخت ها نیز 29 هزار میلیارد ریال تعیین شده بود اما به پیشنهاد اعضای شورای شهر و به دلیل بررسی های بیشتر بودجه ها و درآمدهای ریز، بودجه سال 96 بدون آمار و اراقام مصوب شد.
معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد در خصوص تحقق بودجه ها در سال های اخیر گفت : نمی توان در فضای آرمانی بودجه ای را تعیین کرد زیرا در نهایت در تفریغ بودجه به مشکل بر می خوریم.
غلامرضا شربتدار افزود: در سال 91 حدود 84 درصد از بودجه 17 هزار میلیارد ریالی و در سال 92 نیز 82 درصد از بودجه حدود 19 هزار میلیارد ریالی محقق شد.
وی ادامه داد : در سال 93 نیز 86 درصد از بودجه 20 هزار و 280 میلیارد ریالی و در سال گذشته نیز 87 درصد از بودجه 22 هزار و 800 میلیارد ریالی محقق شد.
شربتدار با بیان اینکه از بودجه حدود 28 هزار میلیارد ریالی سال جاری نیز تا کنون مبلغ 15 هزار میلیارد ریال آن محقق شده است ، گفت : پیش بینی می شود این مبلغ تا پایان سال به 18 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
حسن قدیری طرقی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت : طبق ادعای مدیر مالی شهرداری در بهترین شرایط تنها 60 درصد از بودجه محقق می شود، پس چرا باید رقمی را مصوب کرد که اعتقادی به تحقق آن نداریم.
محمد رضا دیمه کار یکی دیگر از اعضای شورا در ادامه این موضوع اظهار کرد : برنامه های غیرواقع بینانه هم شهرداری و هم مردم را به اشتباه می اندازد، بنابراین بودجه مصوب باید مطابق با واقعیات باشد و در شرایط کنونی نمی شود آرمانی بودجه ای را مصوب کرد.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر نیز در این نشست گفت : به دلیل کاهش ساخت و سازها درآمدهای شهرداری با کاهش چشمگیری روبروست.
مهدی ذاکرالحسینی افزود: میزان صدور پروانه از 10 میلیون متر مربع به پنج میلیون متر مربع در سال کاهش یافته که این خود از مهمترین عوامل کاهش درآمدهاست.
در پایان با رای اعضای شورای اسلامی شهر مشهد لایحه بودجه سال 96 شهرداری مشهد بودن تعیین ارقام مربوطه مصوب و مقرر شد در کمیسیونهای در خصوص اراقام بودجه دربخشهای مختلف بررسی های لازم انجام شود.

*انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط سوم قطار شهری مشهد
در ادامه نشست علنی شورای شهر مشهد لایحه انتشار اوراق مشارکت برای خط سوم قطارشهری بررسی و مصوب شد.
رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت : طبق این مصوبه شهرداری مشهد می تواند در سال 96 نسبت به انتشار اوراق مشارکت برای خط سوم به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اقدام کند.
محمود عامری فرد افزود : سایر مجوزهای سنوات قبل در خصوص انتشار اوراق مشارکت در صورت عدم تعیین تکلیعف تا پایان سال 95، در سال 96 به قوت خود باقی می ماند.
وی ادامه داد : همچنین شهرداری مشهد مجاز شد تا در خصوص اخذ چهار هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، برای خرید ناوگان مورد نیاز قطارشهری اقدام کند.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید و دوم اسفندماه جاری مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، مراحل پایانی خود را طی می کند.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.