به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسن گیاهی با اعلام این خبر اظهار کرد: این بنای مذهبی و تاریخی که مرقد مطهر یکی از نوادگان امام سجاد (ع) است و در دوره تیموری بنا شده با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان فریمان و هیات امنای امامزاده ساماندهی و مرمت شد.
وی افزود: با توجه به آسیب های وارده به بنا که بر اثر عوامل انسانی و طبیعی ایجاد شده بود، کار مرمت و ساماندهی فضای داخلی مقبره با اقداماتی چون برچیدن الحاقات اضافی از بنا، طبله برداری و رطوبت زدایی،اندود گچ، رنگ آمیزی، نصب پنجره های چوبی، نورپردازی و کف سازی انجام و مقبره برای زائران و گردشگران نوروزی آمده شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری فریمان تصریح کرد: ضریح جدید بنای تاریخی مذهبی روستای عشق آباد، تا قبل از پایان سال 95 نصب خواهد شد.
مزار تاریخی سید نظام الدین روستای عشق آباد که با شماره 4465 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، در فاصله هفت کیلومتری جنوب غربی شهر فریمان قرار گرفته است.
هم اکنون تعداد یکهزار و 539 اثر تاریخی شامل بنا، محوطه، آثار منقول و میراث معنوی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7496/507
خبرنگار:آرزو جاودانی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.