حسن باصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این شهرستان از ظرفیتهای اقتصادی زیادی در ابعاد مختلف برخوردار است که مردم و مسئولان توجه کافی به آنها ندارند.
وی اضافه کرد: با وجود ظرفیتهای بسیار گناباد در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی، مانند محصولات لبنی، سنگهای ساختمانی و نظیر آن حتی برخی ادارات کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات مشابه سایر شهرهای مجاور و دیگر نقاط استان خراسان رضوی تهیه می کنند.
وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی تولید داخل باید در مرحله نخست ادارات و مسئولان پیشگام شوند و بعد مردم را ترغیب به این مسائل کرد.
وی باصری با بیان اینکه قاچاق کالا بزرگترین ضربه را به اقتصاد وارد می کند، گفت: خرید کالاهای ایرانی صرفه اقتصادی عرضه کالاهای قاچاق را کاهش می دهد.
دبیر خانه صنعت و معدن گناباد گفت: هر اندازه کالای تولید داخل از کیفیت بیشتر برخورداری باشد، مردم بیشتر متمایل به خرید آن می شود و تولید کنندگان نیز باید با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی خود مردم را ترغیب به خرید این کالاها کنند.
وی حفظ اشتغال پایدار، بسترسازی تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصاد ملی را دیگر نتایج مهم خرید کالای ایرانی ذکر کرد.
172 واحد صنعتی در بخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعال است و برای راه اندازی این واحدها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
فعالیت این تعداد واحد صنعتی در گناباد برای سه هزار و 284 نفر شغل مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را آغاز کرد.
به گزارش ایرنا، مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
2095/6012 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.