دکتر ذبیح نیکفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در حوزه سلامت در شهرستان لاهیجان دو بیمارستان مجهز و مدرن پیروز به عنوان بیمارستان دولتی با ارتقای 160تخت به بیش از 200 تخت و بیمارستان بخش خصوصی میلاد لاهیجان نیز با حدود 200 تخت بیمارستانی در حال احداث هستند که تمام تجهیزات آنها نو و جدید خواهند بود.
وی افزود: با ساخت این دو بیمارستان ، 59 تخت بیمارستان سیدالشهدای این شهرستان و یکصد تخت بیمارستان 22 آبان لاهیجان نیز حفظ شده و 60 نفر نیز به عنوان کادر درمانی استخدام و به عنوان نیروی جدید جذب خواهندشد.
وی تصریح کرد:درحال حاضر بیمارستانی های دولتی شهرستان لاهیجان از سی تی اسکن محروم هستند ولی با ساخت بیمارستان پیروز 16 اسلاید بیمارستانی با موافقت وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای بیمارستان پیروز در نظر گرفته شده است .
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: 15تخت بیماران دیالیزی هم برای شهرستان لاهیجان در نظر گرفته شده است که قرار است توسط خیرین تهیه و در اختیار بیماران قرارگیرد.
وی اظهارداشت: 18هزارمتر مربع زمین بیمارستان درحال تاسیس پیروز توسط دکتر پیروز ( یکی از چشم پزشکان معروف کشور و اهل لاهیجان ) اهدا شده است و قرار است بخشی از اراضی اطراف بیمارستان نیز برای برنامه های آینده خریداری و در اختیار این بیمارستان قرار گیرد.
وی پیشرفت فیزیکی بیمارستان پیروز شهرستان لاهیجان را نزدیک 90 درصد عنوان کرد و افزود: این بیمارستان در نیمه اول سال 96 به بهره برداری می رسد.
نیکفر یادآورشد: دکتر میرمجلسی استاد تمام گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران هم کتابخانه نفیس 35 هزار جلدی خود را با تمام تجهیزات به بیمارستان 22آبان لاهیجان هدیه و منتقل می کنند.
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موافقت اصولی تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان لاهیجان از وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است که این مجتمع به انواع دستگاه های پیشرفته نظیر سنوگرافی ،کولونوسکوپی و اندوسکپی تجهیز خواهدشد و با تاسیس این مجتمع بررسی بیماری سرطان و اطلاع از سرطان برای اولین بار در استان گیلان فراهم می شود تا با شناسایی آن بتوان به موقع نسبت به درمان بیماری اقدام کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک میلیارد ریال نیز برای تجهیز اورژانس شهرستان لاهیجان اختصاص یافته است و یک دستگاه آمبولانس نیز اخیرا به دو آمبولانس موجود آن اضافه شده است .
وی اظهارداشت:بیمارستان بخش خصوصی میلاد نیز با 200تخت توسط بخش خصوصی در شهر لاهیجان درحال ساخت است که از نظر اشتغال و ارزش افزوده موقعیت بسیار مناسبی برای شهرستان لاهیجان فراهم می کند.
این نماینده مجلس گفت: زیرساخت های برق نظیر خطوط انتقال و دستگاههای ترانسفورماتور در شهرستان لاهیجان قدیمی بوده و جوابگوی مطالبات مردمی و بحران اخیر نبود به همین دلیل با مکاتباتی که انجام شد 50 میلیارد ریال اعتبار به منظور اقدام اساسی برای اصلاح شبکه تا قبل از بحران برف اختصاص یافته بود که بعد از بحران نیز هفت میلیارد ریال برای ادامه اصلاح عملیات شبکه در دستور کار قرار دارد.
وی یادآورشد: بعد از بحران برف 400 میلیارد ریال نیز به اصلاح و تغییرات شبکه برق شهرستان های لاهیجان ، آستانه اشرفیه و رشت اختصاص یافته است .
وی افزود: بعد از صدور مجوز برای تکمیل خطوط انتقال آب لاهیجان و رودبنه تشریفات مناقصه این طرح انجام شده و طرح انتقال آب از بازکیاگوراب به مرحله اجرایی در آمده است و برای انتقال آب دور شهر لاهیجان ( رینگ لاهیجان) هم تشریفات مناقصه درحال انجام است که با اتمام این دو پروژه آب شهر لاهیجان و بخش رودبنه از نظر کمی و کیفی بهبود می یابند.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد و بروز رسانی شبکه های فاضلاب و تصفیه خانه در شهر لاهیجان نیز از سوی بانک توسعه زیرساخت آسیایی در چهار فاز و برای مدت چهار سال یک هزار و 600میلیارد ریال وام در اختیار شهرستان لاهیجان قرار می گیرد.
نیکفر یاد آورشد: در حوزه ورزش نیز 20 میلیارد ریال به سالن ورزشی جهان پهلوان تختی اختصاص یافته و این طرح درحال اجراست و 35 میلیارد ریال هم از محل 10 و 12درصد ستاد بحران کشور برای مطالعه و اجرای طرح های پیشروی آب دریا در ساحل رودبنه و رانش زمین در دهستان سوستان و روستای علیسرود در نظر گرفته شده است.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6190/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.