دکتر علیرضا آریان روز شنیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این ماهی های قرمز در استان خراسان رضوی تولید شده و قسمت دیگر نیز از سایر نقاط کشور وارد شده است.
وی بیان کرد: همزمان با فرارسیدن سال جدید یک دامپزشک بخش خصوصی به صورت موقت در مراکز توزیع ماهی قرمز شهرستان مشهد به مدت دو ماه به کارگیری شده تا نظارت بر توزیع بهداشتی و کنترل بیماری های ماهی قرمز در این شهر را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: نظارت مستمر دامپزشکان شبکه های دامپزشکی سایر شهرستان های خراسان رضوی بر عرضه ماهی قرمز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: تمام مزارع پرورشی ماهی تزئینی و ماهی قرمز در سطح استان خراسان رضوی مورد بررسی و پایش قرار گرفته اند.
دکتر آریان با تاکید ر رعایت دستورالعمل های دامپزشکی کشور از سوی تمامی پرورش دهندگان و مراکز توزیع ماهی قرمز در خراسان رضوی افزود: صاحبان این مراکز باید ضمن ارتقای شرایط امنیت زیستی در مزارع خود، جابجایی و فروش ماهیان تزئینی و ماهی قرمز خود را با اخذ گواهی های بهداشتی و حمل از شبکه های دامپزشکی انجام دهند.
وی با بیان اینکه طول عمر ماهی قرمز تا حدود 30 سال گزارش شده است، افزود: ماهی قرمز سخت جان است اما اگر درجه حرارت محیط بالا رفته و اکسیژن محلول در آب کاهش یابد، به سرعت می میرد.
هم اکنون هفت مرکز مجاز تکثیر و پرورش آبزیان زینتی در خراسان رضوی دائر است که شش مورد آن در شهر مشهد فعالیت می کنند و ماهانه افزون بر 70 هزار قطعه ماهی تزیینی در این مراکز پرورش داده می شود.
ماهی قرمز در ایران با نام ماهی 'طلایی، قرمز، شب عید و گلدفیش شناخته شده و با نام علمی 'Carassius auratus' با نژادهای مختلف و رنگ های متنوع در مراکز تکثیر و پرورش کشور تولید می شود.
6012/3027خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.