آتشپاد دوم حسن جعفری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از حادثه آتش سوزی برج سلمان مشهد ساختمان های بلند مرتبه در این شهر مورد بازدید ایمنی قرار گرفته و نواقص ایمنی آنها رصد شد.
وی با بیان اینکه تمام این ساختمانها دارای نواقص ایمنی بین 10 تا 90 درصد هستند اظهار کرد: گزارش مربوطه ضمن ارائه به مالکان ساختمانها به کمیسیون فنی استانداری نیز ارجاع شد.
وی گفت: در سال جاری حدود یکصد ساختمان در دست ساخت در این شهر به دلیل نداشتن تاییدیه ایمنی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
جعفری افزود: با این اقدام 85 درصد مالکان برای اخذ تاییدیه ایمنی اقدام کردند و 15 درصد دیگر دوباره به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وی اظهار کرد: قانونی برای برخورد و پیگیری با ساختمانهای ناایمن توسط آتش نشانی وجود ندارد و به همین دلیل نمی توانیم به عنوان ضابط قضایی ورود پیدا کنیم.
وی گفت: بعد از حادثه حریق برج سلمان مشهد، تمرکز آتش نشانی بر رویکرد پیشگیرانه قرار گرفت.
جعفری افزود: بیش از 213 ساختمان در مشهد وجود دارد که عمده آنها 150 متر از سطح زمین ارتفاع دارند لذا باید شرایط ایمنی ویژه ای برای آنان تدارک دیده شود.
وی اظهار کرد: در این راستا 2 دستگاه خودرو بالابر برای این سازمان خریداری شده که در سال آینده وارد عملیات می شوند.
وی گفت: همچنین قرارداد نصب 200 دستگاه شیر هیدرانت آتش نشانی برای این کلانشهر منعقد شده و یکصد شیر نیز در 6 ماه گذشته نصب شده است.
جعفری با تاکید بر اینکه همه پروژه های ویژه باید مجهز به شیرهای آب ویژه آتش نشانی باشند افزود: تاکنون 17 پروژه به این شیرها مجهز شده اند و برای 70 پروژه نیز اخطار نصب صادر شده است.
وی اظهار کرد: برای برج سلمان نیز تا سیستم های تکمیلی آتش نشانی در بخش های اداری آن تکمیل نشود، اجازه بهره برداری به این برج داده نمی شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 هزار عملیات حریق و حادثه توسط آتش نشان مشهد انجام شده است.
هزار و 300 آتش نشان در 48 ایستگاه شهر مشهد خدمت می کنند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.