محمدرضا داورزنی عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمر ورزش قهرمانی کوتاه است و برخی از این طیف ورزشکاران با مشکلاتی که دچار آن می شوند از این عرصه کنار می روند بنابراین طرحی در دست پیگیری است تا ورزشکاران از بیمه بیکاری و مستمری همیشگی بهره برند.
وی ادامه داد: برنامه ریزی مستمر و همیشگی همراه با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا می تواند در ورزش قهرمانی نقش زیادی داشته باشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان باشگاههای خصوصی و سامانه باشگاهداری حرفه را نیز از عوامل توسعه و پیشرفت ورزش قهرمانی ذکر و بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که کارهای باشگاهی توسط بخش خصوصی و مردم انجام شود و آنها با یکدیگر رقابت کنند.
وی گفت: اداره امور باشگاهها در کشورهای بزرگ توسط مردم انجام می شود و دولتها فقط نقش نظارتی ایفا می کنند. دولت در هیچ جا رقیب بخش خصوصی نیست و تا زمانی که بعضی باشگاهها از منابع دولت و برخی از منابع مردم استفاده کنند رابطه ای ناعادلانه برقرار است.
داورزنی افزود: مدیرانی که فقط از دولتها پول می گیرند و به عبارتی مدیران هزینه ای، آفت مدیریت هستند. تا وقتی ساختار اقتصادی درست نشود و در حوزه باشگاهداری نظام جامعی وجود نداشته باشد به صورت سلیقه ای عمل می شود و در نتیجه با بحران و مشکل رو به رو می شویم.
وی ادامه داد: ایران با جمعیت جوان و استعداد بالاتر از متوسط جهانی می تواند با راهبرد درازمدت، تنظیم اهداف پنج ساله و مرور هر ساله آنها به قله موفقیت ورزش قهرمانی برسد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نیازمندی برای کشف استعدادهای جدید برای هر سال گفت: باید نیروی جایگزین جدید برای هر سال داشته باشیم. هر ساله خون جدیدی به کالبد حرکت ورزش قهرمانی تزریق شود و با حضور جوانان در کنار بزرگسالان پشتوانه سازی قوی انجام دهیم.
مجمع عمومی سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی عصر امروز با هدف ارائه گزارش این فدراسیون در سال 95 و بررسی و تصویب تقویم سال 96 فدراسیون پزشکی ورزشی در مشهد برگزار شد.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.