به گزارش ایرنا در آیین بهره برداری از این پروژه ها که در محل بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا (ع) برگزار شد علاوه بر دکتر حسن روحانی، وزیران نیرو و بهداشت، استاندار خراسان رضوی و برخی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند.
مجموع اعتبار صرف شده برای این پروژه ها که در شهرستان های مشهد، قوچان، فریمان، کلات و سبزوار به انجام رسیده 6 هزار و 780 میلیارد ریال است.
مهمترین و بزرگترین پروژه افتتاحی بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا (ع) است که زودتر از برنامه زمانبندی شده آن، که شهریور سال 96 بوده است، به انجام و بهره برداری رسیده است.
این مرکز بزرگ درمانی با توجه به تامین منابع مالی و عملکرد خوب پیمانکار و دستگاه اجرایی در یکسال اخیر از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بود و بالاخره به انجام رسید.
این بیمارستان که در طرح اولیه 540 تختخوابی بود به دلیل ساخت اورژانس عدالتیان در کنار آن و با انتقال کامل اورژانس بیمارستان به این مرکز، به فضای ایجاد شده بیمارستان افزوده و 70 تخت بیمارستانی نیز بیش از برنامه ریزی انجام شده به آن اضافه شد.
بیمارستان با زیربنای 52 هزار متر مربع در 9 طبقه ساخته شده و دارای 610 تخت، اتاق عمل، بخش های مختلف شامل قلب، اتاق عمل سی سی یو- آی سی یو و غیره است.
عملیات اجرایی این پروژه که سهم عمده ای در بهبود و تامین زیرساخت های درمانی استان خراسان رضوی دارد از سال 87 آغاز شده بود و تا سال 92 با هزینه کرد 275 میلیارد ریال، به 40 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بود.
در سه سال اخیر با تامین منابع مالی مورد نیاز به میزان یک هزار و 975 میلیارد ریال، عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفت و با تکمیل و تجهیز آن امروز توسط رئیس جمهوری بهره برداری شد.
مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح 2 هزار 250 میلیارد ریال و اشتغال زایی آن سه هزار نفر عنوان شده، که از کل اعتبار هزینه شده در این پروژه یک هزار و 350 میلیارد ریال صرف ساخت بیمارستان و 900 میلیارد ریال برای تجهیز آن صرف شده است.
پروژه افتتاحی دیگر سد مخزنی چهچهه در شهرستان کلات است که در این سفر با طول تاج 250 متر و ارتفاع 61 متر از پی سنگی و حجم مخزن در تراز نرمال به میزان 19 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.
عملیات ساخت این سد از سال 83 آغاز شده بود و در مجموع 740 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
ورزشگاه پنج هزار نفری قوچان طرح دیگری است که ساخت آن از سال 88 در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع آغاز شد و اینک با ظرفیت پنج هزار نفر با زمین چمن مصنوعی بهره برداری شد.
این پروژه در ابتدای دولت یازدهم حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و مابقی آن در سه سال گذشته با تامین اعتبار به انجام رسیده است و مجموع اعتبار هزینه شده در این پروژه 110 میلیارد ریال بوده است.
پروژه پست 132 کیلوولت شهید رجایی شمال شرقی مشهد هم طرح دیگری است که در وسعت سه هزار و 600 متر مربع زیربنا در یک سال گذشته آغاز و به انجام رسیده است.
کل اعتبار صرف شده برای این پروژه که با هدف تامین و پایدارسازی برق در سطح شهر مشهد اجرا شده 74 میلیارد ریال است که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
بهره برداری از شرکت تولید یراق آلات در و پنجره دوجداره به ظرفیت تولید پنج هزار و 500 تن در سال در زمینی به مساحت 42 هزار متر مربع، اشتغال زایی 47 نفر و با اعتبار 152 میلیارد ریال در شهرستان سبزوار، از جمله پروژه های صنعتی افتتاحی است.
بهره برداری از یک شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی در سبزوار که ماده موثر دارویی پروژسترون را تولید می کند و موجب اشتغال 37 نفر شده با اعتبار 220 میلیارد ریال از دیگر طرح های صنعتی مشهد است.
امروز با حضور رییس جمهوری عملیات اجرایی 2 طرح دیگر نیز در خراسان رضوی آغاز شد که یکی از آنها عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در سطح 18 هزار هکتار از کشتزارهای استان با اشتغال زایی چهار هزار و 500 نفر و اعتبار 870 میلیارد ریال است.
طرح دیگری که عملیات اجرایی آن در این سفر رئیس جمهوری آغاز شد، شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در زمین های پایاب سد فریمان در سطح یک هزار و 350 هکتار با اعتبار 80 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 330 نفر است.
از دیگر پروژه ها می توان به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی دام و طیور در فریمان که انواع داروها و واکسن های طیور را تولید می کند با اشتغال زایی 430 نفر و یک هزار و 333 میلیارد ریال اعتبار صرف شده، اشاره کرد.
افتتاح یادمان هنری شهیدان گمنام مشهد با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال و افتتاح دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد از دیگر پروژه هایی بود که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
در میان این طرح ها سد چهچهه کلات، ورزشگاه پنج هزار نفری قوچان و بیمارستان 610 تختخوابی امام رضا (ع) جزو مصوبات و تفاهمنامه سفر استانی هیات دولت در شهریور 93 بوده است.
در سفر قبلی رئیس جمهوری که در آذرماه گذشته به صورت غیررسمی انجام شد نیز هشت پروژه با مجموع اعتبار یک هزار و 900 میلیارد ریال در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده بود.
از جمله این طرح ها، تصفیه خانه بزرگ فاضلاب در خین عرب مشهد، پروژه آبرسانی از سد ارداک به مشهد، توسعه پست 400 کیلوولت نیشابور، باند دوم محور مهنه – گناباد و پست 132 کیلوولت چناران بود.
خبرنگاران: فاطمه یوسفی، ندا جواهرفر **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.