سید مهدی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آغاز فعالیت سامانه سهام عدالت اشاره و بیان کرد: ثبت نام اولیه افراد در این سامانه ملاک شمول آنان در طرح توزیع سهام عدالت نیست و این مشمولیت تابع شرایط خاص است.
وی ادامه داد: افراد براساس تاریخهای تعیین شده می توانند به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و با ورود کد ملی از شمولیت یا عدم شمولیت در طرح مطلع شوند.
وی گفت: تمام افرادی که در دوره زمانی ابتدای 1385 تا پایان سال 1394 در شرکتهای تعاونی سهام عدالت شهرستانها ثبت نام نهایی داشته اند و نامشان از طریق شرکت تعاونی به سازمان خصوصی سازی ارسال شده و در بانک اطلاعاتی مشمولان درج شده مشمول سهام عدالت هستند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی افرادی که ثبت نام قطعی در تعاونیهای سهام عدالت شهرستانها انجام داده اند سهامدار تلقی می شوند و ارزش سهم هر فرد تا سقف 10 میلیون ریال و هر خانوار تا سقف 50 میلیون ریال تعیین شده و به دو دهک پایین درآمدی 50 درصد تخفیف ارائه شده است.
وی ادامه داد: ثبت نام جدید و توزیع مجدد سهام عدالت منوط به وجود مجوز و ظرفیتهای قانونی دیگری است و هم اینک اولویت انجام کار با تعیین تکلیف وضعیت سهامداران فعلی است.
رمضانی گفت: اکنون دوره 10 ساله تعیین شده برای سهامداران طرح توزیع سهام عدالت اتمام یافته و با توجه به اینکه مجامع شرکتهای تخصیص یافته به این طرح برای تعیین سود سال 1395 در 6 ماهه امسال برگزار می شود باید وضعیت مالی سهامداران تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه دولت با طراحی سامانه سهام عدالت چند هدف را دنبال می کند افزود: نخست اینکه اطلاع رسانی شفاف به مردم انجام و میزان دقیق اندوخته مالی افراد اعلام شودد لذا میزان مابه التفاوت اندوخته افراد تا سقف 10 میلیون ریال تعیین می شود.
رمضانی ادامه داد: دومین هدف اینکه سهم سود افراد از سود قابل توزیع در سال 1395 با توجه به میزان پرداخت مابه التفاوت تا سقف 10 میلیون ریال تعیین می شود.
وی گفت: از این رو برای 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر صورت حساب سهام عدالت تهیه شده و میزان سود تعلق گرفته به آنان در دهه گذشته مشخص شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش سهام عدالت ممنوع است افزود: هر اقدام مالی نیازمند اخذ مجوزهای مربوط به خود است لذا آزادسازی و خرید و فروش سهام عدالت باید زمانی انجام شود که نحوه انجام معاملات و فرآیند صدور برگه سهام عدالت تعیین شود.
وی گفت: پس از اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح زمان و نحوه معاملات سهام عدالت به اطلاع عموم خواهد رسید.
خراسان رضوی شش میلیون نفر جمعیت دارد.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.