یوسف امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام این برای شرکت در طرح که از 25 بهمن آغاز شده بود دیروز پایان یافت و 70 کتابفروشی خراسان رضوی در آن ثبت نام کردند.
وی رتبه خراسان رضوی را در حوزه ثبت نام کتابفروشیها در سطح کشور چهارم ذکر و بیان کرد: تهران، قم و اصفهان در این طرح تاکنون بیشترین تعداد ثبت نام کتابفروشی را داشته اند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این استان به دلیل ظرفیتهای بسیار زیادی که در اختیار دارد اکثر اوقات بیشترین فروش کتاب را از آن خود کرده و در اجرای این طرح نیز این موضوع تکرار می شود.
وی با بیان اینکه کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر هستند گفت: سقف تخفیف برای هر کتابفروشی دست کم 20 میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است.
امینی افزود: میزان تخفیف برای کتابهای عمومی 20 درصد و برای کتابهای کودک و نوجوان 25 درصد است و هر خریدار می ‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو طرح عیدانه خرید کند.
وی ادامه داد: کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند مشمول این طرح نخواهند بود.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح عیدانه کتاب گفت: این طرح با شعار 'امسال هم کتاب عیدی دهید' می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه فروش و افزایش سرانه مطالعه کتاب در استان داشته باشد.
در طرح تابستانه کتاب که با عضویت و مشارکت 573 کتابفروشی کشور از 16 تیر تا 15 مرداد امسال اجرا شد خراسان رضوی با فروش 69 هزار نسخه رتبه دوم فروش کتاب را در کشور به دست آورد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.