سید هادی شریعت یار روز شنبه در نشست کمیته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در مشهد افزود: امروز مردم باید در کنار ارگان ها و نهاد های اداری مقابل ناهنجاری هایی که به غلط وارد آداب و رسوم ما شده است، بایستند.
وی با بیان اینکه سابقه چهارشنبه آخر سال در تاریخ کشور خوب است، اظهار کرد: اگر غیر از این بود فهم و شعور ایرانی آن را در طول تاریخ خود به خود حذف می کرد اما ورود برخی ناهنجاری ها در آداب و رسوم این شب موجب دلهره آور شدن این ایام برای مردم شده است.
شریعت یار با اشاره به سوء استفاده های صورت گرفته در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: برخی با انجام اقدامات خطرناک و غیرعاقلانه خود مانند انفجار مواد محترقه، سوزاندن لاستیک و ایجاد آتش های بزرگ زمینه ساز شکافی بزرگ بین واقعیت های سنتی این شب و آشوب و هیاهو می شوند.
معاون دادستان با بیان اینکه در سال گذشته چند نفر در حوادث چهارشنبه آخرسال در مشهد فوت شدند؛‌ اظهار کرد: بر اثر انفجار های به وجود آمده دو ساختمان نیز تخریب شد که همه این موضوعات به جهل ونادانی استفاده کنندگان مواد محترقه از این مواد خطرناک و غیر استاندار برمی گشت.
وی خاطرنشان کرد: تمام هدف ما این است که آرامش و رفاه را برای مردم به ارمغان آوریم و بدون شک با کسانی که مخل آن باشند به شدت برخورد خواهیم کرد.
شریعت یار با بیان اینکه سبک و سیاق جامعه اسلامی با تفریحات ناسالم همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه با برخی رفتارهای غلط در این شب، آسیب های بزرگ و با تاثیرطولانی مدت برای افراد به وجود می آید.
معاون دادستان گفت:‌ ما مخالف شادی مردم نیستیم و به دنبال آن هستیم که در این شب با کمک ارگان های مربوطه جشن های مفصلی را جایگزین کنیم تا مردم در مکان های استاندارد از این شب لذت ببرند.
وی با بیان اینکه به دنبال حذف مراسم چهارشنبه آخر سال نیستیم، افزود: تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا با کمک خود مردم آداب و رسوم این شب را به مسیر اصلی خود بازگردانیم.
شریعت یار اظهار کرد: مردمی که پس از حادثه پلاسکو با گل به دلجویی از آتش نشانان پرداختند، بدون شک دیگر به دنبال برپا کردن آتش نخواهند بود و ما می دانیم کسانی که دست به اقدامات خلاف عرف می زنند، حسابشان با اکثریت مردم جدا است.
در این نشست مسئولان آتش نشانی، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر دستگاهها نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
6012/7495 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.