نازنین شهبازی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: زمینه های لازم برای ایجاد این اورژانس اجتماعی در آستارا با تهیه یک دستگاه آمبولانس و راه اندازی خط تلفن 123 فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه دفتر کار این اورژانس در اداره بهزیستی آستارا راه اندازی شده ، افزود: از ایام الله دهه مبارک فجر با فعالیت پنج روانشناس، اورژانس اجتماعی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
شهبازی اضافه کرد: خودکشی، همسر آزاری و کودک آزاری از آسیب هایی است که شهروندان در صورت مشاهده این موارد می توانند از طریق تماس با تفلن 123 گزارش دهند تا با حضور نیروهای بهزیستی، خاطیان شناسایی شده برای مشاوره و طی مراحل درمانی به اورژانس اجتماعی انتقال داده شوند.
شهبازی با اشاره به اینکه حضور نیروهای بهزیستی در محل های آسیب با هماهنگی و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی خواهد بود، اظهار کرد: برخی از افراد آسیب دیده در حوزه اجتماعی به مراقبت 10 تا 15 روزه زیر نظر مشاوران و روانشناسان اجتماعی نیاز دارند و به علت نبود فضای مناسب در آستارا در صورت نیاز، برای دوره ای کوتاه از ظرفیت اورژانس اجتماعی شهرستان تالش استفاده خواهد شد.
وی همراهی خانواده ها برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: برای کنترل آسیب ها و ناهنجاری ها، آگاهی بخشی به خانواده ها ضرورت دارد و نقش نهادهای فرهنگی و رسانه ها باید پررنگ باشد.
634 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی شهرستان آستارا سازماندهی شده اند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت آستارا در منتهی غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.