هادی نصرتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کمک هزینه تحصیلی به زندانی و خانواده زندانی به ازای هر نفر تا چهار میلیون ریال، کمک هزینه درمان و سایر هزینه های مورد نیاز خانوارها از جمله اهداف این انجمن است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیارد ریال کمک هزینه تحصیل به افراد تحت پوشش این انجمن پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری با هزینه این انجمن 6 زندانی آزاد شده است.
نصرتی به ضرورت جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در بین زندانیان و خانواده آنها اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 260 میلیون ریال فقط به زندانیانی که خانواده ای نداشته یا در این استان غریب بوده اند، به عنوان کمک هزینه پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه طی 9 ماهه سال جاری 6 سبد کالا به قریب 460 خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان زنجان اعطا شده است، گفت: در مجموع ارزش ریالی این سبد نزدیک به چهار میلیارد ریال است، که با سایر کمک هزینه ها تفاوت دارد.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اظهار کرد: محتوای سبد کالا همواره 14 قلم جنس به نیت 14 معصوم(ع) است، که برنج، روغن، گوشت، قند، کنسرو ماهی، انواع شوینده، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، پنیر، مربا و انواع حبوبات برخی از آن اجناس به شمار می رود.
نصرتی تصریح کرد: حداقل مبلغ هزینه سبد کالا به خانواده تک نفره یک میلیون ریال و حداکثر چهارمیلیون ریال برای خانواده های بالای پنج نفر است.
وی فقر را به عنوان عامل اصلی آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان معرفی کرد و گفت: بسیار مشاهده شده خانواده ای که سرپرست خود را از دست داده است، برای تامین معیشت خانواده و از روی ناچاری به سرقت، مواد فروشی و سایر ناهنجاری ها رو می آورد.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولان امر و انجمن برای جلوگیری از آسیب های این چنینی، افرادی که دارای توانایی مالی هستند، وظیفه دارند تا نگذارند خانواده های بی سرپرست و محروم به واسطه فقر دچار آسیب شوند.
به گزارش ایرنا، انجمن حمایت از زندانیان زنجان در دهه 40 تاسیس شده است و هم اکنون سرپرست 80 درصد از 460 خانواده ای که زیر پوشش این انجمن قرار دارند، به علت مواد مخدر و سرقت در زندان به سر می برند.
این انجمن در مقایسه با استان های بزرگی مانند تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیش از سه سال متوالی رتبه نخست درآمد و خدمات را در سطح کشور به دست می آورد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.